کد خبر ۲۵۸۲۷ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
دبیر همایش حکومت علوی عنوان کرد

ارائه 40 مقاله برتر در همایش «حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن»

دبیر همایش «حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن» گفت: از میان 100 مقاله پذیرفته شده، 40 مقاله در نشست‌های تخصصی و عمومی همایش ارائه می‌شوند.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام محمد علی شاه آبادی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش «حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن» که در دانشگاه مفید برگزار شد با اشاره به تعیین محورهای همایش از حدود یک سال پیش اظهار کرد: فراخوان همایش نیز پس از آن به مراکز علمی و حوزوی و دانشگاه‌های مختلف ارسال شد.

وی افزود: مرکز تحقیقات امام علی(ع)، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اساتید حوزوی داخل و خارج کشور، پژوهشگاه مطالعات اسلامی در علوم انسانی وابسته به دانشگاه فردوسی مشهد و جمع کثیری از محققان و پژوهشگران در برگزاری این همایش همکاری تنگاتنگی با دانشگاه مفید داشتند که از همه آنها تشکر می‌کنیم.

دبیر همایش حکومت علوی با بیان اینکه چندین پیش‌نشست برای این همایش برگزار شده است گفت: در نخستین پیش‌نشست، نقد و بررسی کتاب و در دومین مورد هم رونمایی از برخی آثار همایش صورت گرفت.

وی با اشاره به آثاری که در ارتباط با این همایش تدوین و منتشر شده‌اند خاطرنشان کرد: نهج البلاغه‌ای مرتب شده بر اساس زمان صدور نیز توسط یکی از اساتید تدوین و نشر یافته است.

شاه‌آبادی بیان کرد: پس از فراخوانی که اعلام شد بیش از هزار چکیده و 500 مقاله به دبیرخانه رسید که داوران در نهایت 100 مقاله را پذیرفتند.

دبیر همایش حکومت علوی با بیان اینکه طی دو روز برگزاری این همایش، 40 مقاله برتر در قالب نشست عمومی و نشست‌های تخصصی ارائه خواهند شد گفت: آنچه امروز شاهد تحقق آن هستیم به برکت وجودی امیرالمومنین علی(ع) و تلاش‌های آیت‌الله موسوی اردبیلی است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com