کد خبر ۲۵۰۰۶ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
دبیر شورای پشتیبانی سواد آموزی قم مطرح کرد؛

44 هزار نفر محروم از سواد در قم

دبیر شورای پشتیبانی سواد آموزی قم تعداد افراد واجب التعلیم در استان قم را چهل و چهار هزار نفر ذکر کرد ، دژاکام در نخستین جلسه این شورا گفت: از این تعداد، چهار هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

به گزارش قم نا ، دژاکام  افزود: باتوجه به اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران از ابتدای سال آینده اخذ یا تمدید گواهینامه رانندگی و پروانه کسب مشروط به باسواد شدن افراد بیسواد است و همچنین ارائه و استمرار خدمات کمیته امداد و بهزیستی به افراد تحت پوشش 10 تا 49 سال مشروط به سواد آموزی توامان خواهد بود، ضروری است تلاش مضاعفی برای باسواد شدن این افراد صورت گیرد.
اعضای شواری پشتیبانی سواد آموزی استان در این جلسه تکمیل اطلاعات افراد واجب التعلیم استان قم را در دستور کار قرار دادند تا هرچه سریعتر بیسوادی در قم ریشه کن شود.
براین اساس شورا تصویب کرد که همزمان با طرح تحول سلامت در حاشیه شهر قم آمار بیسوادان این مناطق استخراج شود و آمار بیسوادان از طریق سازمان بیمه تامین اجتماعی نیز در اختیار دستگاههای مرتبط قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش استاندار قم هم در این نشست با اشاره به استقرار دولت الکترونیک در قم تصریح کرد :در دنیای امروز باسوادی مافوق خواندن و نوشتن است و آشنایی با رایانه و تبحر کار در فضای مجازی هم به آن افزوده شده است از این رو باید همه مسئولان با همدلی برای ریشه کنی بیسوادی تلاش کنیم.
شایان ذکر است براساس مصوبه هیئت وزیران سازمان نهضت سواد آموزی به کسانی که موفق به اخذ گواهینامه پایان دوره سواد آموزی سه ساله ابتدایی شوند بیست درصد هزینه تمام شده را به آنان پرداخت می کند.
همچنین به آموزگاران افراد بیسواد تا حد دریافت گواهینامه 640 هزار تومان پرداخت می شود.
بر اساس سرشماری سال 90 جمعیت استان قم یک میلیون و 237 هزار نفر بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com