کد خبر ۱۲۴۲۷۲ انتشار : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۲

سیر نزولی دمای هوای قم از اواسط هفته

مهران حیدری،مدیرکل هواشناسی استان قم  با بیان اینکه دمای استان امروز شنبه افزایش می‌یابد، افزود: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای استان شنبه ششم مردادماه ۱۴۰۳ حداکثر به ۴۶ درجه سانتیگراد برسد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود وضعیت هوای استان قم از روز یکشنبه هفتم مردادماه بهتر و کاهش یاید و پس از چند روز گرم در هفته‌های گذشته، دمای هوا سیر نزولی بگیرد و در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته پیش رو به ۴۰ تا ۴۲ درجه سانتیگراد هم برسد.

حیدری عنوان کرد:پیش‌بینی می‌شود وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک که بعد از ظهر روز گذشته مناطق مختلفی از استان قم را تحت تاثیر قرار دهد تا یکشنبه هفتم مردادماه ادامه داشته باشد. 

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی وزش باد همراه با گردوخاک در استان، کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، احتمال آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک، احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی و خطر حادثه در کوهنوردی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان قم با تاکید بر اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای و خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب زیاد توصیه می‌شود، عنوان کرد: در این مدت باید از توقف در کنار سازه‌های موقت، ساختمان نیمه کاره یا درختان کهنسال خودداری شود.

وی افزود: اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز با هواگرد‌های سبک یا استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، الزامی است.

 

 


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com