کد خبر ۱۲۴۹۸۹ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۰

هزینه کرد حدود ۴۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه خیابان دروازه ری قم

محمدحسین علی‌اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم  در خصوص پروژه بازگشایی خیابان شهدای دروازه ری اظهار کرد: طرح تعریض خیابان شهدای دروازه ری از حدفاصل کوچه ۱۵ بلوار عمار یاسر آغاز شده و تا خیابان ۱۵ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: ۱۶۰ پلاک در مسیر این پروژه قرار گرفته است که از این تعداد ۶۰ پلاک در سنوات گذشته تملک شده بود و مابقی پلاک‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه یک شهرداری قم تصریح کرد: از مهر ۱۴۰۲ این موضوع به‌طور ویژه در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفت و تا کنون ۹۰ پلاک تملک و آزادسازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ پلاک دیگر در پروژه تملک خیابان شهدای دروازه ری باقیمانده گفت: ۲۴ پلاک از این تعداد دارای کاربری‌های فضای سبز و پارکینگ است.

علی‌اکبری افزود: طول مسیر این پروژه ۱۳۰۰ متر است که برای اجرای این پروژه نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان صرف شده است.

وی ابراز کرد: اجرای زیر‎سازی و نوسازی و توزیع ۲۰۰۰ تن آسفالت، ۲۵۰۰ متر مربع پیاده‌روسازی، ۱۳۰۰ مترمربع جدول گذاری در دو طرف خیابان، رفع اختلاف سطح معابر در مسیر پروژه و احداث پست برق جدید از دیگر اقدامات انجام شده برای بهسازی محله شهدای دروازه ری است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به بافت قدیمی این محله در مرحله تملکات از وجود تعدادی سرداب و زیرزمین باخبر شدیم که در همین راستا به منظور جلوگیری از نشست زمین در سال‌های آینده، با همکاری معاونت فنی و عمرانی زیرسازی مناسب و درنهایت آسفالت انجام شد.

وی در پایان از مرمت و بازسازی بقعه شیخ اباصلت و آب انبار حاج رئیس خبر داد و اضافه کرد: برای بازسازی این دو بنای تاریخی نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

 


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com