کد خبر ۳۴۹۰۴ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳
با حضور گلعلی بابایی و ابراهیم زاهدی مطلق

نشست تخصصی ادبیات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب استان قم برگزار شد

نشست تخصصی ادبیات دفاع مقدس با حضور گلعلی بابایی و ابراهیم زاهدی مطلق دو تن از نویسندگان و کارشناسان حوزه ایثار و شهادت، شب گذشته در نمایشگاه کتاب استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، گلعلی بابایی طی سخنانی در نشست تخصصی ادبیات دفاع مقدس، با بیان اینکه من هرچه دارم ازشهدا دارم، گفت: در تالیف و تدوین کتابهای دفاع مقدس، رصد بازخوردها خیلی مهم است.


وی با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب "همپای صاعقه" عنوان کرد: ایشان وقتی کتاب را مطالعه کردند، فرمودند: "این کتاب یک منبع بسیار غنی برای ساخت فیلم و سریال و رمان است... روزها و شبهای آبان 86 سطر به سطر مطالعه و نیوشیده ام"


بابایی با بیان خاطراتی از عکس العمل خانواده های معظم شهدا پس از چاپ کتابهایش، خاطرنشان ساخت: رضایت مندی خانواده ها از اینکه شهیدان شان معرفی و نام آنها زنده می شود، در ادامه روند کار بسیار تاثیر گذار است.


نویسنده مهتاب خین ادامه داد: امروز ادبیات دفاع مقدس یک سروگردن از سایر آثار ادبی کشور بالاتر است و به اصطلاح به آن پهلو می زند کما اینکه در جشنواره های کتاب و یا فیلم، جوایز بالا و برتری را به خود اختصاص می دهد.


ابراهیم زاهدی مطلق نیز در این نشست با بیان این نکته که انسان، بهترین موضوع برای خلق یک اثر ادبی و یا نمایشی و تصویری است، گفت: باید بگردیم و یک انسان ویژه و خاص را در زمینه دفاع مقدس پیدا کنیم و شرح زندگی و یا شهادت وی را مکتوب نماییم.


وی زندگی و مبارزات انقلابی و سال های دفاع مقدس مربوط به شهید حسن فرد اسدی از شهدای مخابرات را مثال زد و افزود: دقت این شهید بزرگوار در بیت المال و رعایت نظم و انضباط بسیار بالا و مثال زدنی بود.


زاهدی گفت: امروز تافرصت باقی است باید به سراغ "کتاب های زنده" برویم که همان پدران و مادران شهدا هستند.


در این نشست، همچنین بر اهمیت ثبت خاطرات رزمندگان اسلام و خانواده های معظم شهدا و جلوگیری از دو آفت تحریف و فراموشی در این زمینه، تاکید شد.


محمد رضا اشعری مقدم پیشکسوت دفاع مقدس و معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این نشست گزارش مختصری از آثار منتشر شده در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت ارائه داد.


در نشست تخصصی دفاع مقدس، سردار حق طلب مسئول سازمان مرکزی حفظ آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج، سردار ناظری مسئول بخش دفاع مقدس نمایشگاه کتاب، اکبر بختیاری معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان قم، سید مهدی رضویان مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان استان و مهدی عباسی مسئول مرکز حفظ آثار دفاع مقدس بسیج و سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) نیز حضور داشتند.


این نشست با حضور استاندار و تقدیر از غرفه های بعثت، حماسه یاران و شهید کاظمی به عنوان غرفه های برتر دفاع مقدس به پایان رسید.


گلعلی بابایی متولد سال 1339 و کادر لشکر 27 حضرت رسول(ص) است. وی 25 عنوان کتاب تالیف کرده و نویسندگی را از زمان حضور در جبهه با یادداشت برداری شروع نموده است؛ همپای صاعقه و مهتاب خین، نام دو اثر از آثار مشهور و متعدد بابایی در حوزه دفاع مقدس می باشد.


ابراهیم زاهدی مطلق، متولد سال 1340 است. وی آثاری همچون نسل باروت، 10 گفتگو با نویسندگان، زندگی شهید دستواره و تسبیح و بولدوزر و بسیاری کتاب های دیگر را در کارنامه خود دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com