کد خبر ۳۴۳۹۲ انتشار : ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳

مراسم معارفه سرپرست اداره کل پژوهش دانشگاه آزاد قم برگزار شد‎

مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره کل پژوهش دانشگاه آزاد قم با حضور رئیس این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، طی حکمی از سوی دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد سید محمد عبدالمجید طباطبایی لطفی به سمت سرپرست اداره کل پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد قم منصوب و معرفی و از خدمات سهیل آقایی در مدت زمان تصدی این سمت تجلیل شد.

محمد سالار کسرایی، رئیس دانشگاه آزاد قم پژوهش را مهم‌ترین رکن و اعتبار دانشگاه دانست و گفت: اعتبار دانشگاه به تعداد مقالات و طرح‌های پژوهشی به خصوص طرح‌های کاربردی آن است و از آنجاییکه فعالیت‌های مختلفی در حوزه آموزش انجام می‌شود؛ ولی در رتبه سنجی دانشگاه های دنیا میزان تولیدات علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان سنجیده می‌شود.

وی در خصوص مشارکت اعضای هیات علمی در ارایه طرح‌های پژوهشی وراه اندازی مجلات علمی افزود: شرط پیشرفت دانشگاه حضور اعضای هیات علمی به طور مفید و مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی و راه اندازی مجلات علمی است و بایستی در جهت تقویت این ابعاد که شامل ارتقاء اعضای هیات علمی، طرح‌های پژوهشی، مقالات علمی، ابداعات دانش بنیان و ارتباط با صنعت، توسعه بخش‌های کارگاهی پیگیری و تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد قم با تاکید بر انجام امور پژوهشی به طور مستقل در دانشکده‌ها خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در طول یکسال گذشته تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی به ۹۷ رشته افزایش یافته است استقلال دانشکده‌ها در انجام امور پژوهشی و پایان نامه‌ها بسیار مهم وضروری است و این فرایند که در زمان سهیل آقایی با نظم خوبی شروع شد با همکاری همکاران حوزه پژوهش با سرعت بیشتری پیگیری و انجام شود.

معاون پژوهش و فناوری واحد قم با تاکید بر اهتمام همه همکاران در پیشرفت دانشگاه گفت: هدف نهایی هر پژوهش، استفاده از نتایج آن است و باید طبق اهدافی که برای پژوهش در نظر گرفته‌ایم مخاطب خود را براساس اهمیت اولویت‌بندی کنیم. و این امر بدون مشارکت همه همکاران می‌سر نخواهد بود.

محبوبه سادات شریف با تشکر از خدمات سهیل آقایی در زمان تصدی مسولیت اداره کل پژوهش افزود: ایشان ضمن سوابق پژوهشی و آموزشی مفید وموثر خدمات ارزنده‌ای در دانشگاه داشته است و بی‌شک حضور اعضای هیات علمی در مسئولیت‌های مختلف علاوه بر نشاط شغلی سبب استفاده از تجربیات آنان در سایر مسئولیت‌ها می‌شود.

در پایان این جلسه با اهدا لوح سپاس از خدمات سهیل آقایی قدردانی و سید عبدالمجید طباطبایی لطفی به سمت سرپرست اداره کل پژوهش و فناوری واحد قم معرفی شد.

 

منبع: خبرگزاري دانشجو

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com