کد خبر ۳۳۵۵۱ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۲
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

مردم باید به معنای واقعی متولی اقتصاد کشور باشند

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: امروز مردم کشورمان که در همه صحنه های انقلاب حضور و مشارکتی جدی داشته اند، باید به معنای واقعی متولی اقتصاد کشور باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد علی یوسفی چهارشنبه شب در نشست علمی «اقتصاد تعاونی از منظر اسلام» در قم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نقش مردم دراقتصاد کشور افزود: مدل های مشارکت مردم در اقتصاد مقاومتی طراحی شده تا مردم هرچه بیشتر در جهت تحقق این مهم نقش آفرینی کرده و در همه بُعدها به رشد و بالندگی برسند.
وی با بیان اینکه تاکنون معمولا تلقی از بخش خصوصی در واگذاری های اقتصادی، افرادی خاص بوده اند، اظهار داشت: در مدل های طراحی شده بر اساس اصل تعاون اسلامی، آنچنان ظرفیت هایی وجود دارد که می توان با بسیاری از معضلات اقتصادی از جمله رکود، تورم، بیکاری، فساد، فقر و قاچاق مقابله کرده و عدالت اقتصادی را فراهم بیاورد.
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه اقتصاد تعاونی یکی از سه بخش اصلی اقتصاد در جمهوری اسلامی است اما کار جدی برای آن صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه فقر علمی جدی در کشورمان بوده و در گذشته خلاء های بسیاری به ویژه در بعد نظری و تحقیقاتی وجود داشته است.
وی با بیان اینکه اقتصاد تعاونی به معنای واقعی با مبانی دینی قابل شکل گیری است و با نظام های سرمایه داری، سکولار، کمونیستی و سوسیالیستی سازگاری ندارد، تصریح کرد: اساسی ترین اشکال در این زمینه، نداشتن پایگاه فکری قابل دفاع در رابطه با اقتصاد تعاونی در عرصه های اقتصادی است که در فراز و فرودهای اجتماعی و اقتصادی دچار خدشه می شود.

 

منبع: ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com