کد خبر ۳۰۶۱۳ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۳
شهردار کلانشهر قم خبر داد :

پایان تقاطع غیر همسطح 15 خرداد، 2 فاز از بلوارمرجعیت و پل های 9 دی تا پایان سال 94

مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم با اشاره به اینکه تقاطع غیر همسطح 15 خرداد تا پایان سال 94 به بهره برداری می رسد از تکمیل 2 فاز از بلوارمرجعیت و پل های 9 دی هم تا همین زمان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست خبری که دیشب در شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به برنامه‌هایی که بعد از انتصاب به عنوان شهردار قم در راس امور مطرح بوده است، اظهار داشت: بهره گیری از نظرات و راهنمایی‌هایی کسانی که در استان قم صاحب نظر بوده‌اند در تعیین اولویت بندی امور در شهر قم مهم بود.

شهردار قم با بیان اینکه در بحث مدیریت استراتژیک بین کانون وحدت و مدیران رکنی باید وحدت وجود داشته باشد تا به موفقیت ختم شود، افزود: انتخاب مدیران مربوطه در استان قم حرکتی همراه با سعی و خطا بود با توجه به اینکه شرایط بی‌مهری و وادادگی در بدنه مدیریت شهرداری سابق فعالیت این افراد را تحت شعاع قرار داده بود.

وی با تاکید بر اینکه چون شهرداری قم برنامه استراتژیکی ندارند به صورت پروژه محور حرکت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تدوین برنامه قم ۱۴۰۰ هم در برنامه ریزی‌ها وجود دارد تا رسیدن به تدوین آن برنامه باید پروژه‌هایی در شهر تدوین شود که برای این امر معاونت‌های کلیدی در شهرداری اصفهان به کار گرفته شدند تا احتیاجی به سعی و خطا نباشد.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه وحدت بین مدیران و کانون‌های قدرت از جمله شورا و شهرداری از بحث‌هایی بود که پیگیری شده است، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم و استراتژیک ، اعتماد سازی شهرداری در بین مردم است ، با توجه به اینکه بودجه شهرداری را مردم تامین می‌کنند اگر این اعتماد ایجاد شود چرخ شهرداری می‌تواند سریع‌تر بچرخد.

شهردار قم با تاکید بر اینکه در بحث تراکم، تفکیک‌های فیزیکی و تملکات باید شیوهٔ یکسانی در نظر گرفته شود تا اعتماد مردم جذب شود، افزود: در راستای جذب اعتماد مردم و حفظ حقوق آن‌ها در بازرسی و حراست تجدید نظر شد که ظرف یکی دو هفته آینده با ارتباط نزیک با مردم از نیاز‌ها و مشکلات آن آگاه می‌شویم.
 
حفظ زیبایی شهری از اصول شهرداری جدید
وی با اشاره به اینکه وضعیت ظاهری شهر از جمله معضلات شهر بوده است، تاکید کرد: وانت بار‌ها، دست فروشان و متکدیان از جمله مسائلی هستند که به حفظ زیبایی شهر لطمه وارد می‌کنند که به صورت تدریجی از هسته مرکزی شهر یعنی حرم مطهر حضرت معصومه (س) کار پاکسازی این مناطق شروع شده و این حلقه به تدریج بزرگ‌تر می‌شود.
 
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه پیش بینی شده بود که نظافت شهر توسط رفتگران در روز به علت کاهش شب کاری‌ها و صرفه جویی در هزینه انجام شود، افزود: نظافت شهر در روز علاوه بر درگیری‌ها ی موجود در بین مردم و رفتگران و آلودگی بصری را برای شهروندان ایجاد می‌کند و ما هیچ وقت نمی‌توانیم شهر را تمیز از پیمانکار تحویل بگیریم و عملکرد وی را ارزیابی کنیم و به همین جهت این پیش بینی اجرا نشد.

شهردار قم با بیان اینکه حفاری‌ها فقط باید در شب اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: خیابانی که چند ماه از آسفالت آن نمی‌گذرد حفاری می‌شود که بسیار کار غلطی است، مسیری که آسفالت می‌شود تا حدود ۴ سال نباید هیچ حفاری در آن ایجاد شود و در صورت حفاری ساختار آن به هم ریخته و هیچ وقت به حالت اصلی شخود بر نمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث زیبا سازی در سطح شهر در بحث نور‌پردازی و درخت کاری برنامه ریزی‌های صورت گرفته است، افزود: تمیزی و نظافت در بوستان‌ها و پارک‌ها بسیار مهم است و باید مثل منزل خود ما مورد توجه قرار بگیرد و تکیم مردم هم در خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود و هم در مراجعاتشان یکی ازبحث‌های اساسی است که اعتماد شهر وند را جلب می‌کند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز شهر قم ۳ متر افزایش می‌یابد، گفت: با توجه به آمار جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری شهر قم چیزی حدود ۴۰۰ هکتار باید به فضای سبز شهر قم افزوده شود.

وی با تاکید بر اینکه ایمن سازی در پارک‌های قم با توجه به مشکلات ایجاد شده به سرعت در حال پیگیری است، افزود: ایمنی فضای سبز و مبلمان شهری مناسب و درآمدن فضای سبزاز حالت پژمدگی از جمله اصولی است که باید تا پایان سال انجام شود.
 
کمیته فرهنگ شهروندی
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه کمیته فرهنگ شهروندی یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها است، گفت: سازمان فرهنگی و تفریحی باید اولیت‌های فرهنگی و تفریحی را در سطح شهر معین کند وایده‌های عملی را به شهرداری معرفی کند تا بتواند در شهرداری کاربردی شوند.

شهردار قم با اشاره به اینکه باید در راس برنامه‌های فرهنگی ایجاد فرهنگ شهروندی قرار بگیرد، افزود: کارهای موازی فرهنگی که در شهر در حال انجام است اگر سازماندهی شود می‌توان به مهندسی فرهنگی مورد نیاز شهر قم دست یافت.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی زمین‌های ورزشی روباز ازجمله دیگر برنامه‌های شهرداری است، افزود: در شهر قم زمین‌های روباز زیادی داریم که می‌توان با هزینه ۲۰ میلیونی آن‌ها را ساماندهی کرد و عامل رضایت شهروندان را به فراهم آورد.
 
بدهی‌هایی که سامان داده شد
سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه عمده بدهی شهرداری به بانک ملی، تجارت و شهراست، گفت: مجموع بدهی شهرداری قم هزار و ۵۰۰ میلیون ریال است که با جلساتی که شهرداری قم و علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس با روسای این بانک‌ها داشته‌اند راضی شده‌اند تا به جای بدهی خود از شهر داری ملک بر دارند.

شهردار قم با اشاره به اینکه همه کوشش شهرداری این بوده که این بدهی سود تعلق نگرفته و جریمه‌هایش بخشیده شود، افزود: در حال حاضر ۵۲۰ میلیارد تومان از طریق واگذای املاک تسویه شده است.
 
پروژه‌های عمرانی نیمه تمام
سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه پیمانکار تقاطع ۱۵ خرداد در این پروژه اهمال‌هایی داشته‌ ، اظهار داشت: پروژه تکان خورده اما نه در حدی که مورد نیاز ما است و پروژه تقاطع ۱۵ خرداد تحت هر شرایطی حتی خلع ید باید تا آخر سال به مردم تحویل داده شود.

شهردارقم با بیان اینکه جمع پروژه‌های عمرانی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان است، افزود: پروژه‌های ریز شهردادی از یک هفتهٔ آینده افتتاح می‌شود ۱۲۴ پروژه که ۳۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده بود.
 
وی با اشاره به اینکه ۲ فاز از بلوار مرجعیت یعنی از انسجام تا شهرک قدس به طول ۴ و نیم کیلومتر تا انتهای سال ۹۴ تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: مابقی آن تا نیمه اول سال ۹۵ تکیمل می‌شود، ۴ تقاطع غیر همسطح در این بلوار وجود دارد که ابتدا به صورت میدان ایجاد می‌شود و در مرحله بعد احداث این تقاطع‌ها در برنامه کار قرار می‌گیرد.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در قسمت آوینی به پردیسان ، با هیئت امنای شهرک مهدیه مذاکرات آغاز شده که با عبور از شهرک مهدیه مشکل این بلوار حل شود، گفت: در تقاطع کریمی با بلوار پیامبر اعظم (ص) بتون ریزی آغاز شده است و روند آن بسیار امیدوار کننده است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه لوپ‌های مجموع پل ۹ دی هم تا پایان امسال تحویل داده می‌شود، افزود: آزادسازی‌های خیابان جمهوری که هزار و ۵۰۰ متر است تا پایان سال انجام می‌شود تا پل‌های ۹ دی بازدهی خود را داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه شهرداری به عماریاسر به جهت آزادسازی‌های متعددی که نیاز دارد با احتیاط ورود پیدا می‌کند، تاکیدکرد: در پروژه قطار شهری هم هیئت مدیره بسیار قوی پیش بینی شده است و با توجه به ۳۳۰ میلیار اوراق مشارکت فعلا مشکل مالی نداریم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه قرار شده است ۳۳۰ میلیارد تومان هم خود پیمانکار به صورت ملکی وارد کار کند، تصریح کرد: با یک فاینانس دیگر این مبلغ به هزار میلیارد تبدیل می‌کنیم که باهراز میلیارد پشتوانه ملکی با هزار میلیارد می‌توان ۱۴ کیلومتر را تکمیل کرد.
 
 نوسازی بافت فرسوده شهری
شهردار قم با بیان اینکه خیابان دروازه ری باید ۱۸ متر تعریض شود، گفت: برای این تعریض ۳۴۰ خانه باید تخریب شود که رقمی نزدیک به ۶ میلیارد تومان از دفتر مقام معظم رهبری برای این پروژه پیش بینی شده است و با ۱۲ میلیارد تومانی که شهرداری برعهده گرفته مجموعا ۱۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۸ میلیارد ۳۴۰ خانه را آزاد نمی‌کند، افزود: اکثر این خانه ریزدانه است که حتی با خرید این خانه‌های ۵۰ متری مردم این منطقه دیگر صاحب خانه نمی‌شود و پیشنهاد این است که ما ۳۴۰ واحد آپارتمان ساخته و کلید به کلید واگذار کنیم که حداقل ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه به دنبال رایزنی‌ها هستیم تا ۱۰ میلیارد تومان دیگر هم از دفتر مقام معظم رهبری به عنوان مساعدت در این پروژه دریافت کنیم، تصریح کرد: با این ۱۶ میلیارد تومان و از طرف درآمد‌های شهری می‌توانیم این پروژه را آغاز کرده و یک دفعه به نتیجه برسانیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
محمد جواد اسماعیلی ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۳

سلام خسته نباشید
چند غلط :
غلط محتوایی :سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه عمده بدهی شهرداری به بانک ملی، تجارت و شهراست، گفت: مجموع بدهی شهرداری هزار و ۵۰۰ میلیون ریال میزان بدهی شهرداری قم است
غلط املایی :
یکی از اهداف مهخم استراتژیک اعتماد
شهرک مهدیه مزاکرات آغاز شده
- از اطلاع رسانی به روز شما تشکر می کنم . غلطهای املایی قابل اغماض است چرا که خواننده متوجه مطلب می شود ولی غلطهای محتوایی خواننده را کاملا به اشتباه می اندازد. صدر و ذیل خبری اشتباه محتوایی که خدمتتان عرض شد قابل تامل است. موفق باشید

پاسخ
سردبیر پایگاه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲

با سلام
جناب آقای محمد جواد اسماعیلی
همشهری عزیز
با تشکراز نکته سنجی حضرتعالی ، در بعضی از روزها به دلیل ترافیک بالای خبر و خستگی همکاران احتمال وجود چنین غلط های تایپی امکان پذیر است ، لذا فرمایش حضرتعالی در خصوص انحراف از متن خبر کاملا مورد تایید است .
امیدوارم با نکته سنجی همیشگی همشهریان عزیزی مثل حضرتعالی شاهد وقوع این مهم دیگر نباشیم.

سردبیر پایگاه اطلاع رسانی قم نا