کد خبر ۲۸۰۷۶ انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷

مراسم بزرگداشت شهیدان حادثه تروریستی کویت در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهیدان حادثه تروریستی در کشور کویت، جمعه شب با حضور خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم در مسجد چهارمردان قم برگزار شد.

به گزارش قم نا ، در این مراسم که علاوه بر خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم، مسوولان، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) حضور داشتند، یکی از استادان حوزه علمیه قم در سخنانی ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان کویت، اظهار داشت: تروریسم پدیده شوم و نا مبارکی است که در روزگار فعلی دامنگیر کشورهای منطقه شده است.

حجت الاسلام علی نظری منفرد با اشاره به تکفیری ها، آن را نیز یک پدیده شوم توصیف کرد و افزود: افرادی که خود را مسلمان می دانند، در این کشورها جنایت آفرینی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مکتب و مذهبی این قبیل جنایات را نمی پذیرد، تصریح کرد: جانیان و جنایتکارانی که این اعمال را مرتکب می شوند، بدون آنکه بدانند که چه کسانی به خاطرعمل تروریستی آنها به شهادت می رسند، بدون حساب و کتاب خود را در میان جمعیت منفجر می کنند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اینکه در ماه مبارک رمضان در خانه خدا افرادی با زبان روزه و در حال ادای فریضه الهی به طرز ناجوانمردانه ای به شهادت برسند، برای هیچ مکتب، مذهب و آیینی و هیچ انسان با شعور و خردمندی قابل پذیرش نیست.

نظری منفرد با اشاره منشا و هدف اقدامات تروریستی از سوی تکفیری ها، تصریح کرد: استکبار جهانی پس از ناکام ماندن در توطئه های خود برای ممانعت از گسترش اسلام با توجه به اقبال مردم کشورهای غربی به اسلام اقدام به پرورش گروه های تروریستی نموده است.

وی افزود: یکی از انگیزه هایی که غربی ها را وادار کرده که مولود ناخلف خود یعنی تکفیری ها را به اسم اسلام بوجود آورند، این بوده که مردم اروپا و غرب که در حال بیداری هستند، را نسبت به اسلام و شریعت بدبین کنند، و اسلامی خشن را به آنها معرفی کنند.

نظری منفرد تصریح کرد: بدون شک یکی دیگر از اهداف استکبار از پدید آوردن گروه های تروریستی تکفیری در آسیا و آفریقا ایجاد درگیری میان مسلمانان و به تحلیل بردن توان مقاومت و ایستادگی آنها در برابر دشمنان اسلام است.

وی همچنین با اشاره به امنیت و ثبات موجود در کشور آن را یک نعمت بزرگ دانست و افزود: این نعمت به برکت هوشیاری رهبر معظم انقلاب و حضور فعال نیروهای مسلح در مرزها و داخل کشور است، لذا باید آن را حفظ کرد و قدر آن را دانست و برای تداوم آن در پیشگاه خداومند متعال دعا نمود.

جمعه پنجم تیرماه جاری یکی از عوامل گروهک تروریستی داعش با حمله انتحاری به مسجد امام صادق (ع) در کشور کویت، 25 نفر از روزه داران را به شهادت رساند و بیش از 200 نفر از نمازگزاران را مجروح کرد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com