کد خبر ۲۸۰۲۸ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۷

آثار فقهی آیت‌الله صافی گلپایگانی به نمایشگاه قرآن رسید

سه اثر فقهی استدلالی از آیت‌الله صافی گلپایگانی پس از تجدید چاپ به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رسید.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی انتشارات آیت‌الله صافی گلپایگانی، کتاب‌های فقهی «الإتقان فی أحکام الخلل و النقصان»، «القول التام فی صلوة المأموم و الإمام» و «الرسائل الفقهیة من فقه الإمامیة»، سه اثر فقهی استدلالی آیت‌الله صافی گلپایگانی است که به تازگی از واحد نشر بین‌الملل دفتر این مرجع تقلید تجدید چاپ شده و در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم روانه بازار نشر شده است.

«الإتقان فی أحکام الخلل و النقصان»، متن درسی به زبان عربی و قلم شیوای آیت‌الله صافی گلپایگانی است که در 294 صفحه و در 17 عنوان شامل مباحثی مانند خلل حادث در نماز، کلام در شک، شک در رکعات، شک در نماز مسافر، کیفیت نماز احتیاط، قضاء اجزاء فراموش شده نماز، موجبات سجده سهو، شک‌هایی که نباید به آن اعتنا کرد و شک امام و مأموم است.

کتاب «القول التام فی صلوة المأموم و الإمام» نیز متن درس خارج فقه این مرجع تقلید است که در 296 صفحه و در چهار فصل و 71 عنوان، شامل مباحثی مانند مشروعیت نماز جماعت و استحباب آن، شرایط نماز جماعت، احکام جماعت و شرایط امام جماعت است که منبعی بسیار غنی و استدلالی برای پژوهشگران عرصه فقه اهل‌بیت (ع) به شمار می‌رود.

دیگر اثر آیت‌الله صافی گلپایگانی مجموعه‌ای از رساله‌های فقهی در مسائل و موضوعات جدید و به روز فقهی است که با نام «الرسائل الفقهیة من فقه الإمامیة» در 306 صفحه و پنج رساله منتشر شده است.

6 رساله جدید فقهی از این مرجع تقلید پیش از این به چاپ رسیده که شامل مباحثی همچون شبیه‌سازی، تغییر جنسیت، ماهیت و احکام بیمه و باروری مصنوعی می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com