کد خبر ۲۶۹۲۳ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
استاد حوزه علمیه عترتیه هرات :

مرکز مهدویت‌شناسی در افغانستان‌ راه‌اندازی می‌شود

استاد حوزه علمیه عترتیه شهر هرات افغانستان از راه‌اندازی مرکز تخصصی مهدویت شناسی توسط حوزه علمیه عترتیه در هرات خبر داد.

به گزارش قم نا ، انسیه حسینی در حاشیه برگزاری یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش اظهار داشت: ضرورت برگزاری همایش‌های همچون همایش دکترین مهدویت آن‌قدر زیاد است که هرچقدر در وصف آن بگویم، کم است.

وی افزود: این همایش برای من بسیار جالب و جذاب است و من سعی می‌کنم بیشترین استفاده را از آن داشته باشم چراکه برگزاری چنین همایش‌هایی هم‌روی خواص و هم‌روی عوام جامعه تأثیرات بسیاری زیادی دارد.

استاد حوزه علمیه «عترتیه» شهر هرات افغانستان تصریح کرد: خواص جامعه با شرکت در همایش‌هایی همچون همایش دکترین مهدویت، افق‌های جدیدی بر روی آن‌ها باز می‌شود، آن‌ها این افق‌ها را دنبال می‌کنند و بامطالعه و شناخت سعی می‌کنند که این مسائل را در زندگی عوام جامعه نهادینه کنند.

حسینی تأثیر برگزاری همایش‌های مهدویت را منحصر به خواص جامعه ندانست و افزود: عوام جامعه هم با حضور در چنین همایش‌هایی یا گرفتن پیام از خواص سعی می‌کنند که خود را در این مسئله با خواص جامعه هماهنگ کنند.

وی بیان داشت: همایش دکترین مهدویت یکی از بهترین و ضروری‌ترین همایش‌ها برای جامعه است، این همایش تأثیر زیادی بر روی مردم دارد و می‌تواند آمادگی ظهور را برای میان مردم ایجاد کند.

استاد حوزه علمیه «عترتیه» شهر هرات افغانستان در خاتمه گفت: ما مراکز علمی در خصوص مهدویت را در افغانستان داریم، به عنوان مثال مرکز مهدویت شناسی در شهر هرات افغانستان داریم که در دو نوبت صبح و بعدازظهر امکانات پژوهشی را در اختیار محققان برادر و خواهر قرار می‌دهد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com