کد خبر ۲۶۷۶۴ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۷
در دیدار با طلاب جوان مطرح شد؛

توصیه‌های آیت‌‌الله علوی گرگانی مبنی بر لزوم حلم و بردباری طلاب

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه طلاب باید اهل تزکیه باشند، گفت: طلاب باید مراقب اعمال و رفتار خویش و دارای حلم و بردباری باشند و در مسیری که انتخاب کرده‌اند، دچار تردید نشوند.

به گزارش قم نا ،  آیت‌الله علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی با اشاره به اهمیت شغل طلبگی در جامعه اظهار داشت: یک طلبه وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید به خوبی از عهده آن بر بیاید تا شخص مفیدی برای جامعه باشد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: خداوند می‌فرماید اهل علم باید تقوا داشته باشند و سپس به دنبال فراگیری علم بروند. تقوا برای انسان همانند ظرفی است که باید پاک و تمیز باشد تا بتوان در آن غذا خورد.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: طلبه نباید اهل دروغ و خیانت باشد بلکه باید وقار و حلم و تقوا داشته باشد و درکنار آن علم خویش را افزایش دهد و مشغول تحصیل علوم دینی شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب باید خدا‌شناس باشند عنوان کرد: انسان اگر معرفت خود را افزایش دهد فقط خداوند را می‌بیند و در همه کار‌ها خدا را ناظر اعمال خویش می‌داند.

وی با اشاره به لزوم صبر و شکیبایی در طلاب تصریح کرد: طلاب باید مراقب اعمال و رفتار خویش باشند و دارای حلم و بردباری باشند و در مسیری که انتخاب کرده‌اند دچار تردید نشوند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: علم را فرابگیرید و آن را به حلم و بردباری زینت بدهید، فراگیری علم از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب باید اهل تزکیه باشند بیان کرد: طلاب باید رفتار و کردارشان همانند پیامبر (ص) باشد و در برابر مشکلات و هجمه‌ها مقاوم باشند تا موفق شوند.

وی عنوان کرد: طلاب باید اهل نماز شب باشند تا به معنویت برسند، نماز شب سبب می‌شود تا انسان به نفس خویش مسلط شود و از گناه دوری کند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com