کد خبر ۲۶۵۸۰ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه عنوان کرد

رشد 40 درصدی حضور طلاب در جشنواره علامه حلی

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: امسال شاهد رشد 40 درصدی شرکت طلاب جوان در ‏جشنواره علامه حلی بودیم.‏

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام علی عماد پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره علامه حلی که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: امسال شاهد رشد 40 درصدی شرکت طلاب جوان در جشنواره علامه حلی بودیم.

وی افزود: این 40 درصد حجم قابل توجهی از آثار را شامل می‌شود؛ حضور گسترده استان‌های مختلف و مدارس علمیه هم در این بخش کمک زیادی کرده است ضمن اینکه طی این دوره رشد کیفی آثار را هم شاهد هستیم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برخورداری از منابع خوب و معتبر در انجام پژوهش‌ها، جزو ویژگی‌های این دوره محسوب می‌شود گفت: فعال شدن ستادهای استانی جشنواره در 9 استان از دیگر ویژگی‌ها به شمار می‌رود و امیدواریم در دوره آینده شاهد حداقل فعالیت 12 تا 15 ستاد استانی باشیم.

وی ادامه داد: در راستای انجام رقابت‌های تنگاتنگ میان طلاب، جشنواره مدرسه‌ای علامه حلی به عنوان پیش‌زمینه جشنواره‌های استانی و جشنواره سراسری برگزار می‌شود.

عماد زمینه‌سازی برای رشد و ارتقا علمی طلاب را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌‌های علمیه در این زمینه فعال است و نخستین گروه استعدادهای آموزشی زیر 34 سال را در حوزه شناسایی کرده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای آموزش حداقل 32 ساعت روش پژوهش به صورت نظری و عملی در واحدهای آموزشی و استفاده از واحدهای اقتضائی برای امر پژوهش در سطح یک حوزه‌ها از جمله فرصت‌هایی است که برای طلاب جوان وجود دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم به این طریق بتوانیم پژوهش را به عنوان کارکردی ضروری و یکی از عرصه‌های فعالیت جدی طلبگی شاهد باشیم.

عماد با اشاره به پشتیبانی مدیریت و معاونان حوزه‌های علمیه و مدیریت حوزه‌های خواهران از فعالیت‌های علمی و پژوهشی توسط طلاب عنوان کرد: این امر موجب پیشرفت روزافزون فعالیت‌های پژوهشی و محققانه در حوزه‌ها خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com