کد خبر ۲۶۳۱۲ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
پژوهشگر عرصه مهدویت:

1200 حدیث مهدوی در «منتخب‌الاثر» جمع‌آوری شده است

پژوهشگر برجسته در عرصه مهدویت گفت: منتخب‌الاثر به عنوان مرجعی برای پژوهشگران محسوب می شود که در آن هزار و 200 حدیث مهدوی وجود دارد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام علی اکبر مهدی‌پور با اشاره به حضور انتشارات آیت‌الله صافی در این نمایشگاه با رویکرد مهدوی گفت: این مرجع تقلید یکی از مولفان پرکار زمان کنونی است و در قالب موضوعات اسلامی دست به قلم شده است.

وی به آثار مهدوی آیت‌الله صافی اشاره و تصریح کرد: کتاب منتخب‌الاثر یکی از آثاری است که این مرجع تقلید در دوران جوانی آن را به رشته تحریر در آورده است و امروز از آن می‌توان به عنوان یک منبع موثق برای تحقیق و پژوهش یاد کرد.

مدرس برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر بخواهیم کتب مرجع برای تحقیقات مهدوی را نام ببریم از نظر سلسله زمانی به کتاب غیبت نعمانی، کمال‌الدین و تمام‌النعمه شیخ صدوق می‌توانیم اشاره کنیم که هر یک از این کتب حدود 500 حدیث را جمع آوری کرده و به عنوان مرجع محسوب می‌شود.

وی افزود: کتب نامبرده هیچ یک بر دیگری برتری نداشته و یک محقق باید از همه این کتب برای پژوهش استفاده کند و از دیگر کتبی که به عنوان مرجع تحقیق در عرصه مهدویت می‌توان از آن یاد کرد مجموعه 13 جلدی علامه مجلسی است.

مهدی‌پور با اشاره به کتاب منتخب‌الاثر آیت‌الله صافی گفت: این پنجمین کتاب مرجع است که در عصر کنونی در اختیار پژوهشگران قرار دارد و در ابتدای تالیف در آن 800 حدیث جمع‌آوری شده بود و پس از بازنویسی 400 حدیث به آن اضافه شد.

پژوهشگر برجسته در عرصه مهدویت خاطرنشان کرد: تا کنون هزاران کتاب در عرصه مهدویت به نگارش در آمده ولی نمی‌شود به همه این کتب به عنوان مرجع و منبعی برای تحقیق مراجعه کرد ولی آثار آیت‌الله صافی در زمان کنونی منبعی موثق برای تحقیق در عرصه مهدویت است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com