کد خبر ۲۶۲۴۲ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۴

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه قم برگزار شد

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه قم با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان ، روز دوشنبه در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

به گزارش قم نا در این نشست که با حضور مسوولان استانی خبرگزاری ها، نشریات کشوری و محلی و پایگاه های خبری ترتیب یافته بود، اصحاب رسانه بر تعامل هرچه بیشتر صدا و سیمای مرکز قم با جراید، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و تداوم این تعاملات و همکاری های فی مابین تاکید کردند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم در این نشست گفت: با حضور اصحاب رسانه استان، در هر فصل یک جلسه تعاملی برگزار شود و ضمن بررسی راهکارهای تعاملات هرچه بیشتر بین رسانه های استان، بتوانیم موضوع تعامل هر فصل تا فصل بعدی را احصا کرده و در آن موضوع کار کنیم.

حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر ادامه داد: با بررسی موضوعات مختلف باید بدانیم تعالی و رشد استان در چه موضوعاتی است که رسانه ها با هر گرایشی به صورت هماهنگ روی آن موضوع کار کنند.

وی افزود: در این جلسات می توانیم برنامه های صدا و سیمای مرکز قم و عملکرد حوزه خبر این حوزه را نقد کرده و با پیشنهادهای که از سوی اصحاب رسانه ارائه می شود آن پیشنهادها را عملیاتی کنیم.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این نشست، به اهمیت قم و ترافیک خبری پایان هفته در قم اشاره کرد و گفت: این استان از چنان اهمیتی برخوردار است که اتفاقاتی که در قم رخ می دهد و اخبار آن فراملی بوده و دقیقا زیر ذره بین رسانه های خارج از کشور قرار دارد.

مهدی توکلیان افزود: با توجه به اهمیت استان قم پیشنهاد می شود در حوزه فرهنگ که حوزه بسیار مهمی است، کمپین رسانه ای در صدا و سیمای مرکز قم راه اندازی شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این نشست گفت: با توجه به حجم رسانه ای که در این استان وجود دارد مهمترین اتفاق در حوزه رسانه، ایجاد حرکت تعاملی بین رسانه های قم می باشد.

حامد حجتی با اشاره به اینکه هم افزایی رسانه های استان با اختلال مواجه است افزود: ساز و کارها و بسترهای این تعاملات باید مهیا شود تا رسانه های استان که با گرایش های مختلف سیاسی در حال کار کردن هستند بتوانند با هم تعامل خوبی داشته باشند.

همچنین عضو شورای سردبیری هفته نامه 9 دی در این نشست، تعامل اصحاب رسانه با یکدیگر را برای استان قم که مرکز تولید فکر برای کل کشور و جهان محسوب می شود را دارای آثار مثبت و مهمی دانست.

حجت الاسلام قاسم روانبخش افزود: دغدغه های اصحاب رسانه قم در این جلسات نقد و بررسی شود تا بتوانیم راهکارهای این تعاملات را بررسی کرده تا منجربه هم افزایی رسانه ها شود.

وی با بیان اینکه نسل سوم دچار چالش های اساسی و فکری شده و تعدد رسانه های مجازی باعث پمپاژ شبهات شده است گفت: صدا و سیما می تواند در این عرصه جدی تر وارد شده و برنامه های گوناگونی برای پاسخگویی به این شبهات ترتیب دهد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com