کد خبر ۲۶۱۸۲ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۵
دبیر علمی همایش دین و نظریه فرهنگی خبر داد

ارسال 65 مقاله به دبیرخانه همایش دین و نظریه فرهنگی

دبیر علمی همایش دین و نظریه فرهنگی از ارسال 65 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام حمید پارسانیا ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به فعالیت شورای تخصصی حوزوی اظهار کرد: شورای تخصصی حوزوی از سه سال گذشته در زمینه سیاست‌گذاری و نظریه فرهنگی و فعالیت‌های علمی و پژوهشی فعالیت می‌کند.

وی افزود: نخستین همایش شورای تخصصی با عنوان دین و نظریه فرهنگی با همکاری 13 نهاد علمی و پژوهشی در روز 17 مهر ماه امسال برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش دین و نظریه فرهنگی با اشاره به موسسات و پژوهشگاه‌های مشارکت‌کننده با این همایش گفت: حوزه‌های علمیه برادران، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه تهران از جمله نهادهای مشارکت‌کننده در امر برگزاری همایش دین و نظریه فرهنگی هستند.

وی دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه امام حسین (ع)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه قم و مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما را از دیگر موسسات و نهادهای علمی مشارکت‌کننده با این همایش ذکر کرد.

حجت‌الاسلام پارسانیا تصریح کرد: از جمله محورهای همایش دین و نظریه فرهنگی می‌توان به فلسفه فرهنگ، نظریه فرهنگ دینی، انقلاب اسلامی و نظریه فرهنگی، نظریه فرهنگی و سایر حوزه‌ها، بازخوانی نظریات فرهنگی و موضوعات و مسائل فرهنگی اشاره کرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش دین و نظریه فرهنگی، گفت: تلاش برای تامین پیشینه تئوریک و نظری مورد نیاز برای نظریه‌پردازی در حوزه فرهنگ با توجه به اهمیت و جایگاه فرهنگ، تازگی حوزه‌ نظریه فرهنگی و سیاست‌گذاری و لزوم ورود به این مقوله برای پاسخگویی به نیازهای‌ کشور و استفاده از قابلیت‌های اندیشه دینی برای ورود به نظریه‌پردازی در حوزه فرهنگ از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

دبیر علمی همایش دین و نظریه فرهنگی خاطر نشان کرد: اکنون در حدود 65 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که پیش‌بینی می‌شود تا هفتم خرداد‌ماه به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار، مقالات بیشتری به دبیرخانه این همایش برسد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت shho.ir یا nazariehfarhangi.ir مراجعه کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com