کد خبر ۲۵۵۹۶ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

قم می‌تواند مرکز طب سنتی در جهان باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با ظرفيت که در قم وجود دارد می‌توانیم مرکز طب سنتی در جهان باشیم.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری هفته سلامت قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه در دیدار ستاری معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهور که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار كرد: دانشگاه علوم پزشکی قم به عنوان بزرگترین مرکز آکادمیک و خدمات استان با حدود 5 هزار پرسنل، بهره‌مندی از 200 استاد برجسته و نخبه رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی و 30 استاد علوم پایه در مباحث بهداشت و سلامت و علم و فناوری ارائه خدمت می‌کند.

وی افزود: گرچه بسیاری از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قم نوپا است ولی با توجه به ظرفيت زیادی که در آن وجود دارد می‌تواند جایگاه خوبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: این دانشگاه در زمینه تحقیقات و فناوری مسائل مختلفی از جمله طب سنتی که ویژه قم است در سال‌های اخیر دانشجویان زیادی جذب کرده است.

ایرانی‌خواه در مورد چگونگی ورود به رشته طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دانشجويان این رشته همانند سایر رشته‌های پزشکی، پس از گذراندن طب عمومی از طریق گزینش پذیرش می‌شود و انتظار داریم با راه‌اندازی این رشته تحول اساسی در طب سنتی در جهان صورت گیرد چون معتقدیم با ظرفيت که در قم وجود دارد می‌توانیم مرکز طب سنتی در جهان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه قم بايد به مرکز طب سنتی تبديل شود، ادامه داد: با مطالعات و قابلیت‌هایی که در زمینه گیاهان دارویی در قم وجود دارد، قصد داریم مرکز تحقیقات گیاهان دارویی را راه‌اندازی کنیم چون مرکز این رشته در قم است و از اين طريق حرکت نوینی در کشور ایجاد مي‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دین اسلام باید در زمینه طب دین پاسخگو باشد اما می‌بینیم ادیان دیگر کارهای زیادی در این خصوص انجام داده‌اند.

ایرانی‌خواه با بیان اینکه زمینه تولید گیاهان دارویی در قم وجود دارد، گفت: طرح ساخت سنسور گاز منو اکسید کربن، ایجاد کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار سوهان، ایجاد کانون هماهنگی دانش، صنعت و محصولات گلخانه‌ای، شربت آهن گیاهی که زمینه مصرف زیادی در جهان به خصوص کودکان دارد و... می‌تواند در دانشکده طب و دین قم راه‌اندازی شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com