کد خبر ۲۵۴۸۶ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم

اهتمام به ارتقاء فرهنگ تغذيه / تامین سلامت جامعه تنها وظيفه وزارت بهداشت نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بالا بردن سطح فرهنگ تغذیه مردم باید برای تمامی دستگاه‌ها اهمیت داشته باشد چرا که وزارت بهداشت و درمان به تنهایی نمی‌تواند این فرهنگ‌سازی را در جامعه ترویج دهد.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری هفته سلامت قم، دکتر ابوالفضل ایرانی‌خواه پیش از ظهر امروز در هم‌اندیشی مدیران استان قم در حوزه سلامت که در تالار شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد اظهار کرد: درست است که متولی سلامت مردم در جامعه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند اما در واقع این یک مسئله فرابخشی است و تنها مختص این وزارتخانه نيست.

وی ادامه داد: ارتقاء بردن سطح فرهنگ تغذیه مردم باید برای تمام دستگاه‌ها اهمیت داشته باشد چرا که وزارت بهداشت و درمان به تنهایی نمی‌تواند این فرهنگ‌سازی را در جامعه نهادينه كند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سخنان آیت الله العظمی جوادی آملی مبنی بر اینکه بسیاری از مسائل با فرهنگ‌سازی بين مردم برطرف می‌شود، عنوان کرد: آموزه‌های دینی از ابتدای اسلام همواره در خصوص نحوه خوردن و آشامیدن مردم تذکراتی داده‌اند و این نشان می‌دهد شعار هفته سلامت در جهان که «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» است تا چه اندازه بر سلامت مردم تاثیرگذار است.

ایرانی‌خواه خاطرنشان کرد: در برخی مناطق بعد از مرگ‌ومیر در تصادفات، نحوه تغذیه مردم موجب مرگ زودتر از موعد آنها می‌شود که این بیانگر آن است رفع این مشکل نیازمند عزم ملی است.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته سلامت استان قم را شفاف‌سازی مردم در نحوه تغذیه‌ عنوان کرد و افزود: امیدواریم برگزاري و اتخاذ تصميم در جلسات کارگروه سلامت استان باعث بهبود وضعیت سلامت و بهداشت مردم شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com