کد خبر ۱۲۶۱۰۴ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸

لزوم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در بوستان‌های قم

شهردار قم گفت: شهرداری‌ها متولی صفر تا صد مقوله فرهنگ نیستند اما می‌توانند در نقش‌آفرینی گروه‌های فرهنگی و جهادی تسهیل‌گر باشند.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در جلسه شورای مدیران شهرداری قم با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: برخی می‌خواهند تمام مسئولیت فرهنگی را به عهده شهرداری بیندازند که ما این را قبول نداریم اما این به معنی بی تفاوتی مدیریت شهری نیست.

وی افزود: شهرداری قم در حوزه اقدامات فرهنگی و اجتماعی نقش تسهیلگری داشته و باید شرایط را برای نقش آفرینی گروه‌های بسیجی و جهادی فراهم کند.

شهردار قم با اشاره به اهمیت توجه به پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی اضافه کرد: این مسئله باید با جدیت دنبال شود.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: در سال‌های گذشته بوستان‌های خوبی در شهر قم برای ارتقای سطح کیفیت زیست محیطی، سیما و منظر و بهبود وضعیت فضاهای تفریحی ورزشی ایجاد شده اما ایجاد پیوست فرهنگی برای این بوستان‌ها مسئله بسیار مهمی است که در شهر قم آغاز شده و با جدیت باید ادامه یابد.

وی با اشاره به احداث یک مجموعه فرهنگی و کتابخانه در مجاورت بوستان خضر افزود: باید مسئله ساخت این مجموعه با جدیت پیگیری شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه مناطق شهرداری قم باید یک مسئول برای امور فرهنگی داشته باشند گفت: ما متولی صفر تا صد فرهنگ نیستیم اما باید نقش خود را به عنوان تسهیلگر برای نقش آفرینی گروه‌های فرهنگی ایفا کنیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه شهرداری از زیر بار مسئولیت‌های قانونی خود شانه خالی نمی‌کند، ادامه داد: فعال شدن گروه‌های فرهنگی در بوستان‌ها با ایجاد زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری از موضوعات بسیار مهمی است که باید با مسئولیت مناطق شهرداری قم تقویت شود.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com