کد خبر ۱۲۶۱۰۲ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶

برنامه‌ریزی‌ چند وجهی برای استقبال و پذیرایی از زائران در قم

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: برنامه‌ریزی در ستاد تسهیلات زائرین باید با هم افزایی همه دستگاه‌ها و با تکیه بر انسجام و هماهنگی کامل صورت بگیرد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم که موضوع برنامه‌های سالروز رحلت حضرت موسی مبرقع(ع) در حرم مطهر این امامزاده واجب‌ التعظیم برگزار شد اظهار کرد: این ستاد باید عملکردی قوی و منسجم داشته باشد چون قم دارای جایگاه ویژه‌ای است و باید به صورت چند وجهی به آن نگاه کرد.

وی افزود: از نظر ورود و خروج زائر، قم یکی از پرترددترین استان‌هاست چون در چهارراه ارتباطی کشور واقع شده و مسافران 17 استان از آن عبور می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ظرفیت‌های زیارتی قم خاطرنشان کرد: نخستین مورد، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) است که زائرانی از اقصی نقاط ایران و جهان به خصوص کشورهای اسلامی همه ساله برای زیارت مرقد این بانوی مطهره به قم سفر می‌کنند.

وی به مسجد مقدس جمکران و بقاع شاخص امامزادگان خصوص امامزاده موسی مبرقع(ع) نیز اشاره و ابراز کرد: همه این امکان دارای زائران ایرانی و خارجی هستند بنابراین اقتضای امر این است که برنامه‌ریزی‌ چند وجهی برای استقبال و پذیرایی از آنها داشته باشیم.

اسکندری گفت: دوستان و دشمنان قم بسیارند چه اینکه می‌بینیم همواره تعریف و تمجید از قم و همینطور انتقاد از این شهر دیده می‌شود و گاهی نیز شبهاتی راجع به این شهر و عملکرد مسئولان مطرح می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در ستاد تسهیلات زائرین باید به همه این موارد توجه داشت عنوان کرد: این مهم حاصل نخواهد شد مگر با اتحاد و انسجام میان مسئولان و مردمی کردن کارها؛ در این بین دستگاه‌ها نباید به صورت بخشی و جزیره‌ای فعالیت کنند بلکه باید در هماهنگی کامل با یکدیگر گام در میدان خدمت بگذارند.

گفتنی است 22 ربیع الثانی سالروز وفات حضرت موسی مبرقع(ع) است؛ ایشان فرزند امام جواد(ع) و برادر کوچک‌تر امام هادی(ع) هستند؛ او اهل علم بوده و روایاتی را از امام جواد(ع) نقل کرده است.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com