کد خبر ۱۲۵۶۷۸ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷

عدم تعادل در ساخت فضاهای آموزشی مناطق مختلف قم

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم به تلاش‌های صورت‌گرفته برای نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی در استان توجه داد و گفت: با همه این کوشش‌ها، کمبودها همچنان خودنمایی می‌کند که یکی از دلایل این امر، عدم تعادل در ساخت فضاهای آموزشی در مناطق مختلف شهری است.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید ناصر علایی طباطبایی امروز در نشست هیئت‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با تبریک و تسلیت شهادت شهید سید حسن نصرالله، شهید نیل‌فروشان و دیگر رزمندگان مقاومت اسلامی و آرزوی علو درجات برای آنان اظهار کرد: قطعاً مسیر مقاومت اسلامی در برابر دشمن خبیث صهیونیستی باصلابت‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت.

وی سپس به تلاش‌های صورت‌گرفته برای نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی در استان توجه داد و گفت: با همه این کوشش‌ها، کمبودها همچنان خودنمایی می‌کند که یکی از دلایل این امر، عدم تعادل در ساخت فضاهای آموزشی در مناطق مختلف شهری است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در ادامه از مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خواست تا یک نیازسنجی واقعی و دقیق درباره فضاهای آموزشی اولویت‌دار در استان تهیه و در اختیار فعالان این عرصه قرار گیرد.

وی همچنین خواستار دعوت خیرین مدرسه‌ساز به مدارس شد و افزود: شایسته است تا خیرین مدرسه‌ساز از موفقیت‌های مدارس خیری مطلع باشند.

همچنین در این نشست، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز گزارشی از آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان ارائه کرد و بیان کرد: امسال هم حدود 10 هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزان استان اضافه شد.

علیرضا رحیمی سپس به افزایش گرایش دانش‌آموزان قمی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای پرداخت و عنوان کرد: براین‌اساس، ساخت هنرستان، یکی از اولویت‌های عرصه نوسازی مدارس است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در تابستان 1402 و 1403، بیش از 500 کلاس درس در استان در قالب طرح جهادی شهید عجمیان (ره) بهسازی و شاداب‌سازی شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به نشست اخیر یکی از نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی با برخی مسئولان یادآور شد: در این نشست مقرر گردید تا تمام زمین‌های با کاربری آموزشی توسط شهرداری شناسایی شده و پس از ارائه زمین معوض از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به شهرداری، آن زمین‌ها برای ساخت فضاهای آموزشی جدید در اختیار آموزش‌وپرورش استان قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز در این نشست با بیان این که در نیمه نخست سال جاری، 13 پروژه به فضاهای آموزشی استان اضافه شده است اظهار کرد: از این تعداد، هفت پروژه به حضور و مشارکت خیرین عالی‌قدر مدرسه‌ساز تأسیس شده است.

احمدرضا اجتهادی عنوان کرد: خوشبختانه در قانون برنامه هفتم و همچنین قانون بودجه سال جاری، ردیف مشخصی برای تخریب و بازسازی مدارس ناایمن در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص اعتبار آن بتوانیم گام‌های موثری نیز در این زمینه برداریم.

وی با یادآوری این نکته که معضل اساسی شهر قم در زمینه تأمین فضاهای آموزشی، همچنان موضوع زمین با کاربری آموزشی است تصریح کرد: البته راه‌حل‌های نیز برای رفع این معضل وجود دارد که از آن جمله می‌توان به سرفصل مهم مولدسازی و یا موضوع اوراق تسویه اشاره کرد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com