کد خبر ۱۲۵۶۷۵ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹

نقش پررنگ نیروی انتظامی در تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان‌

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: دانش‌آموزان برای یادگیری آرامش و اطمینان خاطر نیاز دارند و نیروی خدوم انتظامی یکی از عوامل بسیار مؤثر در ایجاد این آرامش در سطح جامعه هستند.
- اخبار استانها -

علی‌رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تعامل نظام تعلیم و تربیت با نیروی انتظامی گفت: رابطه بین نظام تعلیم و تربیت و نیروی انتظامی یک رابطه تعاملی است و به بیان دیگر لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

رحیمی با بیان اینکه باوجود اهمیت موضوع تحصیل، سختی‌هایی هم دارد، افزود: مستمر این نکته را به خانواده‌ها عنوان کرده‌ام که سخت‌ترین کار درس خواندن است و در دنیا کاری به این دشواری نیست؛ چراکه اگر تمام تمرکز روی درس نباشد، افراد توانایی درس خواندن را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم بیان کرد: ما چنانچه حواس متمرکزی نداشته باشیم و دچار نگرانی و دلشوره‌ای باشیم، نمی‌توانیم مطلبی را یاد بگیریم. یادگیری مستلزم آرامش و طمانینه است و یکی از عوامل بسیار مؤثر در ایجاد این آرامش در سطح جامعه، نیروی خدوم انتظامی است.

وی عنوان کرد: ما 315 هزار دانش‌آموز در استان قم داریم. خانواده‌ها چگونه از ابتدای روز این اطمینان خاطر را دارند و فرزندان خود را راهی مدارس می‌کنند. بیش از 300 هزار دانش‌آموز به راحتی از خانه به مدرسه می‌روند و باز می‌گردند. 

رحیمی تصریح کرد: باتوجه به اینکه ما امسال با اوج ثبت‌نام سرویس مدارس روبه‌رو بودیم، تنها 23 هزار نفر به جهت دریافت خدمات سرویس‌دهی نام‌نویسی کردند و مابقی دانش‌آموزان به راحتی آماده می‌شوند، به مدارس خود می‌روند و برمی‌گردند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: چه عاملی موجب این اطمینان والدین می‌شود؟ قطعا این مهم، امنیتی است که مردم به آن اطمینان‌خاطر دارند. امنیت و آرامش جامعه را پلیس و نیروی انتظامی فراهم می‌کند. 

وی افزود: اگر معلمان ما با خیالی آسوده در کلاس درس مشغول تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان هستند، این اطمینان از امنیت جامعه را در وجود خود احساس می‌کنند. کمااینکه اگر در جامعه این امنیت وجود نداشته باشد، نه دانش‌آموزی در مدرسه حضور پیدا می‌کند و نه معلمی می‌تواند درسی را آغازگر باشد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com