کد خبر ۱۲۵۶۷۳ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵

آلودگی شدید گیاهان قم به دلیل گردوخاک

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: بادهای حاوی گرد و خاک در تابستان گذشته موجب آلودگی شدید گیاهان شده است.
- اخبار استانها -

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به شرایط نامساعد جوی و وجود توده‌های گرد و خاک در سطح شهر گفت: این موضوع موجب شده مسئله شست‌وشوی درختان و گیاهان به صورت دقیق دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه بادهای حاوی گرد و خاک در تابستان گذشته موجب آلودگی شدید گیاهان شده است، افزود: کادر گیاه‌پزشکی شهرداری به شدت درگیر جبران این خسارات هستند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: به منظور انجام عملیات شست‌وشو، از مواد بی‌خطر و مویان‌های گیاهی استفاده می‌شود. به پیمانکاران فضای سبز دستورالعمل‌های ویژه‌ای در این زمینه ارائه شده است.

جوادیان اضافه کرد: مهم‌ترین موادی که در شست‌وشوی گیاهان به کار می‌رود، صابون‌های گیاهی و صابون کود پتاسیم است و در مراحل بعدی از صابون‌های شست‌وشوی معمولی نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به حجم بالای عملیات شست‌وشوی روزانه گیاهان، تاکید کرد: به طور متوسط روزانه حدود 2000 تا 2500 درخت و 6000 تا 7000 گیاه پوششی و پرچینی شست‌وشو می‌شد، با توجه به گرمای هوا و شدت تابش آفتاب، عملیات شست‌وشو در ساعات خنک روز و شب، (از ساعت 10 شب تا 9 صبح) انجام می‌گرفت.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: از شهروندان درخواست می‌شود در راستای کمک به بهبود وضعیت فضای سبز، حتی‌المقدور برای شست‌وشوی گیاهان در منازل و حیاط‌های خود اقدام کنند.

جوادیان افزود: شادابی و نشاط درختان و پوشش گیاهی شهر قم حاصل زحمات شبانه روزی همکاران من در حوزه سیما و منظر مناطق است که با توجه به تابستان گرم و آلوده همچنان درختان و پوشش گیاهی شاداب را در شهر شاهد هستیم.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com