کد خبر ۱۲۵۶۷۲ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۹

توسعه و اصلاح ۶۴ کیلومتر شبکه آبفای قم در شش ماه نخست امسال

داود اویسی میزان توسعه شبکه‌های اصلی، فرعی و خط انتقال آب استان قم در این مدت را بیش از ۲۴ کیلومتر اعلام کرد و با اشاره به اصلاح بیش از ۸ کیلومتر شبکه آب در نیمه نخست امسال گفت: این طرح‌ها با هدف جلوگیری از هدررفت آب و بهبود ارائه خدمات به مشترکان اجرایی شده و بخشی از برنامه‌های مستمر آبفای استان قم است.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین توسعه بیش از ۱۸ کیلومتر شبکه فاضلاب در سایت‌های نهضت ملی مسکن را بخش دیگری از طرح‌های اجرایی حوزه عمرانی آب و فاضلاب قم اعلام کرد و افزود: در شش ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۴ کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب شهر قم هم اصلاح و بازسازی شده است.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان در تشریح طرح‌های شاخص این شرکت از ابتدای امسال گفت: آبرسانی به روستا‌های کرمجگان در شهرستان کهک و نیجه در بخش سلفچگان و ساخت مخزن ۵۰۰ مترمکعبی روستای رستگان در بخش خلجستان با هزینه ۳۸۰ میلیارد ریالی را از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

اویسی با اشاره به اجرای طرح اصلاح و تکمیل خط انتقال روستا‌های دشت مسیله به طول ۱۴ کیلومتر و با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال، از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی این طرح خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح، روستا‌های صیدآباد، باقرآباد، مشک‌آباد، جعفرآباد، علی‌آباد کورگل، کاج و محمدآباد در بخش مرکزی شهرستان قم از آب پایدار و با کیفیت برخوردار خواهند شد.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان همچنین به رفع مشکل افت فشار روستای حسین‌آباد میش مست با ساخت خط انتقال و نصب فشارشکن اشاره و اضافه کرد: این طرح با هزینه ۶ میلیارد ریالی و اجرای عملیات ۲۰۰ متر لوله‌گذاری و ساخت ۲ باب حوضچه فشارشکن به اجرایی رسیده است.

معاون فنی و مهندسی آبفای استان همچنین از آغاز اجرای بخشی از شبکه و خط انتقال آب و فاضلاب سایت‌های ۲۲ هکتاری و سایت شهید رییسی نهضت ملی مسکن پردیسان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری در دو بخش آب و فاضلاب این منطقه اجرا شده است.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان اجرای مرحله نخست آبرسانی به ۶ روستای مجتمع قیام با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های شاخص اعلام کرد و گفت: ساخت ۳۸ کیلومتر خط انتقال، ۵ باب مخزن به مجموع حجم ۲۲۵۰ متر مکعب، ۲ باب ایستگاه پمپاژ و اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه از اقدامات انجام شده در این طرح است.

اویسی افزود: به منظور تکمیل این طرح ۹۰ میلیارد ریال در نیمه نخست سال جاری هزینه شده و تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان ساخت مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی پردیسان و احداث بستر لجن‌خشک‌کن تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتباری ۱۸۰۰ میلیارد ریالی را از دیگر طرح‌های در دست اجرای آبفای استان قم برشمرد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com