کد خبر ۱۲۵۲۶۱ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۳

لزوم ایجاد سازمانی برای ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی

نماینده مردم قم در مجلس، اهمیت ایجاد سازمانی برای ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجلس شورای اسلامی این موضوع را با دغدغه دنبال می‌نماید.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در آیین شکرگزاری خدمت‌رسانی موکب‌های اربعین حسینی مهاجرین خارجی قم در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان اظهار داشت: اوضاع و شرایط جهان نسبت به گذشته مهم‌تر شده و صهیونیسم برای همه بشریت خطر جدی است.

وی با بیان این مطلب که جنایت‌های شنیع رژیم صهیونیستی هیچ‌گونه خللی در عزم و اراده محور مقاومت و حزب‌الله لبنان ایجاد نخواهد کرد گفت: مکتب شیعه به بُن‌بست نمی‌رسد، و به پوچ‌گرایی مبتلا نمی‌شود، چون افق سبز انتظار، آینده روشنی را برای او مجسم کرده‌است.

نماینده قم در مجلس با بیان اینکه خط سرخ شهادت موتور محرک شیعه به سوی افق سبز انتظار است یادآور شد: برتری شیعه به پیروان سایر مذاهب نیز در همین است، اگر در فلسطین اِشغالی یک جریانی سازش می‌کند، به دلیل ارتباط نداشتن با فرهنگ عاشورایی است.

وی اضافه کرد: جریانی که با فرهنگ عاشورایی مرتبط است، نوع تقابل و مقاومت آن با جریانی که از این فرهنگ پیروی نمی‌کند، متفاوت است.

ذوالنوری با یادآوری تلاش مذبوحانه دشمنان در راستای ایجاد تفرقه و پراکندگی میان مسلمان گفت: اگر بخواهیم همه دل‌ها را به هم نزدیک کنیم، چیزی فراگیرتر و اثربخش‌تر از محبت و ولایت اهل‌بیت‌(ع) نیست.

نماینده قم همچنین بیان کرد: جمع شدن همه مسلمانان زیر خیمه امام حسین‌(ع)، زمینه تحقق ماهیت غدیر را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: موکب‌داری و پذیرایی از زائران اربعین، حرکتی در جهت مقدمه ظهور امام زمان‌(عج) است.

این نماینده مجلس همچنین موکب‌داری اربعین را اقدامی برای زنده‌نگه داشتن مکتب تشیع و احیای اصول فراموش شده توصیف کرد و افزود: موکب‌داران اربعین بشریت را به مسیر اصلی خود باز می‌گردانند.

وی ادامه داد: موکب‌داری و فراهم کردن تمهیدات انقلاب و رستاخیز عظیمی که پشتوانه مقاومت است، فراتر از ثواب و پاداش ذکر شده در روایت‌های اسلامی برای خدمت به زائر امام حسین است.

حجت‌الاسلام ذوالنوری اظهار کرد: امسال اربعین با موضوع غزه و مقاومت، رنگ و بوی دیگری پیدا کرده بود، این اجتماع عظیم دنیا را به وحشت انداخته‌ است.

نماینده قم در ادامه سخنان، ایران را ام‌القرای کشورهای اسلامی دانست و گفت: حرکت انقلاب اسلامی، مکتب شیعه را زنده کرده، امروز جمهوری اسلامی قبله‌ دل و پناهگاه اَمن مسلمانان کشورهای مختلف است.

وی همچنین اهمیت ایجاد سازمانی برای ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجلس شورای اسلامی این موضوع را با دغدغه دنبال می‌نماید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: احیای انقلاب اهل‌بیت‌(ع) پس از گذشت حدود 1400 سال از بعثت رسول‌ خدا و واقعه کربلا باید مهمترین وظیفه این سازمان باشد، ما به عنوان خادم مردم نسبت به این موضوع حساسیت داریم و با دقت و جدیت پیگیری خواهیم کرد.

نماینده قم همچنین بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در زمینه اعزام اتباع خارجی به مراسم حج نیز کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام /


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com