کد خبر ۳۶۲۷۲ ۷۳۳ بازدید انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم خبر داد

کاهش زمان اعطای پروانه ساختمان در قم

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: زمان اعطای پروانه ساختمانی در سال گذشته کاهش چشمگیری داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به روند عملکرد حوزه شهرسازی شهرداری قم برای خدمات رسانی بهتر به مردم اظهار کرد: اولویت این مجموعه برای تسهیل در خدمات رسانی به مردم هوشمندسازی خدمات و توسعه خدمات الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه نخستین نسخه نرم افزار اتوماسیون خدمات جامع شهری از سال 80 فعال شده است، گفت: در حال حاضر با پیشرفت این خدمات نسخه سرای هشت این نرم افزار در سطح مجموعه شهرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و سعی داریم اینگونه خدمات را گسترش دهیم.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم کاهش فرآیندها را در تردد شهروندان به مجموعه‌های شهرسازی و تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به مردم موثر دانست و افزود: برای پوشش خدمات سایر دستگاه‌ها و تسهیل خدمات به مردم با نظام مهندسی و مجموعه‌های آب، برق، گاز و ثبت اسناد زمینه‌های همکاری ایجاد شده است.

وی با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی خدمات شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها خدمات بسیار گسترده‌ای را به مردم ارائه می‌دهند و به تبع آن ارتباط مردم با این مجموعه بیش از دیگر ادارات خواهد بود و رضایتمندی مردم در این ارتباط نیازمند تسهیل و تسریع در خدمات رسانی است.

جانقربان با بیان اینکه حوزه شهرسازی در بخش هوشمندسازی خدمات گام های بلندی را برداشته است، گفت: یکی از مواردی که مردم در مجموعه شهرسازی با آن درگیر هستند و زمان زیادی از آنها می‌گیرد روند اعطای پروانه‌های ساختمانی است که در سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر در زمان اعطای پروانه بوده‌ایم.

وی بیان کرد: البته شهرداری آمادگی دارد زمان اعطای پروانه را به میزان زیادی در سال 95 کاهش دهد اما عمده زمانی که در مسیر اعطای پروانه صرف می‌شود مرتبط با مجموعه نظام مهندسی است و رفع این مشکل و تسریع در اعطای پروانه نیازمند همکاری بین بخشی است.