کد خبر ۳۵۲۵۴ ۱۴۹۸ بازدید انتشار : ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خبر داد

خدمات‌رسانی ۳ ایستگاه در فاز اول منوریل قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: در فاز اول منوریل از پایانه تا ایستگاه شهید مطهری سه ایستگاه در خط سرویس‌دهی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابراهیم نیلیه با اشاره به وضعیت پیشرفت پروژه‌های قطار شهری در قم، روند تکمیل پروژه منوریل را مورد توجه قرار داد و گفت: پایه‌ها و ستون‌های پروژه در مسیر مشخص شده به طور کامل اجرایی شده است و در حال تکمیل ایستگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به مسیر منوریل در امتداد رودخانه قم تصریح کرد: مسیر مشخص شده اصلی پروژه از ابتدای رودخانه تا مصلی بوده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم وضعیت ایستگاه‌های منوریل را مورد توجه قرار داد و گفت: از ایستگاه فرهنگیان تا مطهری برخی از ایستگاه‌ها تا 90 درصد تکمیل شده و برخی از ایستگاه‌ها نیز تا مرحله اجرای سازه انجام شده است.

وی به تست قطارهای منوریل اشاره کرد و گفت: قطار روی ریل‌ها چند بار تست شده و در حال بررسی و رفع اشکالات فنی هستیم.

نیلیه با بیان اینکه در چند ماه اخیر پروژه مونوریل شتاب خوبی گرفته است خاطرنشان کرد: امیدواریم با روندی که پیش می‌رود بتوانیم به زودی این وسیله نقلیه ایمن و بدون آلودگی صوتی و زیست محیطی را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه و تاکید استاندار و شهردار قم برای راه‌اندازی پروژه امیدواریم اواخر سال آینده منوریل در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: این پروژه از نظر آلودگی صوتی و زیست محیطی از مترو بسیار بالاتر است اما از نظر مسیریابی طراحی خوبی برای آن صورت نگرفته است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تاکید بر اینکه منوریل قم با آخرین تکنولوژی روز و با سطح ایمنی بالا طراحی شده است خاطرنشان کرد: این پروژه به طول 7 کیلومتر از دو خط مجزای برق استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: مسیر منوریل از ایستگاه پایانه در مسیر رودخانه به سمت ایستگاه فرهنگیان، امام موسی صدر، رضوی، رجایی و شهید مطهری به فاصله حدود 700 متر در هر ایستگاه به طول کلی 4.7 کیلومتر اجرا شده است که در فاز اول ایستگاه‌های مطهری رضوی و فرهنگیان در خط سرویس قرار می‌گیرد تا زمینه استفاده از آن رواج پیدا کند سپس به مرور بقیه ایستگاه‌ها در خدمت قرار می‌گیرد.

نیلیه با بیان اینکه منوریل به صورت رفت و برگشتی حرکت می‌کند افزود: با طراحی صورت گرفته هر 4 دقیقه یکبار در هر ایستگاه توقف خواهیم داشت.