کد خبر ۲۸۵۰۹ ۹۸۳ بازدید انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۳

گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد‌

اولین گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد.

به گزارش قم نا ، مراسم افتتاحیه گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در اردوگاه حضرت نرجس خاتون(س) قم برگزار شد.

زینب طالبی در این مراسم اظهارداشت: هدف از برگزاری این گردهمایی ارتقای علمی مهارتی دانش‌آموختگان این مرکز با رویکردهای پژوهشی، آموزشی و فرهنگی است.

مدیر مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) افزود: در رویکرد فرهنگی موضوعاتی شامل تاثیر عملی استاد بر شاگرد و به‌روز بودن در مسائل جهان اسلام مورد بحث قرار می‌گیرد و در رویکرد آموزشی تقویت متن‌خوانی، حضور در کمیسیون‌های تخصصی و هنر معلمی مورد توجه قرار دارد.

وی گفت: در رویکرد پژوهشی بحث‌هایی از قبیل چگونه بنویسیم و توجه بیشتر به نگارش مقالات علمی مورد توجه است.

طالبی با بیان اینکه این گردهمایی اساس و مبنای توان‌افزایی‌های بعدی دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) خواهد بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم آموزش‌های مربوط به دانش‌آموختگان را در بخش‌های حضوری و حضوری از طریق سامانه آموزش‌های غیرحضوری کوثرنت اجرا کنیم.

رئیس مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) با اشاره به اینکه این گردهمایی در چهار روز در شهر قم برگزار می‌شود، افزود: تاثیرات عملی استاد بر شاگرد با ارائه بحث از سوی آیت‌الله احمد عابدی، خط قرمزهای نگاشته‌های پژوهشی با ارائه بحث از سوی خانم اسماعیلی، اولویت‌های کاربردی نحو با هدف تقویت متن‌خوانی (ارکان کلام) با ارائه خانم رنجبر، اولویت‌های کاربردی نحو با هدف تقویت متن‌خوانی با ارائه بحث از سوی خانم بکتاش و اولویت‌های کاربردی نحو با هدف تقویت متن‌خوانی (منبع‌شناسی) با ارائه خانم الوایلی از دیگر برنامه‌های این گردهمایی است.

وی افزود: اولویت‌های کاربردی نحو با هدف تقویت متن‌خوانی (ترجمه) با ارائه خانم صابری، روش تحقیق با ارائه خانم طیبی، هنر معلمی با ارائه دکتر گوهری، آموزش سامانه پایان‌نامه‌ها، سبک‌شناسی در پژوهش با ارائه دکتر کافی، ضرورت آشنایی اساتید با مسائل روز جهان اسلام با ارائه علیزاده موسوی، نشست با حجت‌‌الاسلام والمسلمین قرائتی، کمیسیون‌های تخصصی فقه، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، مطالعات اسلامی زنان و اصول و مهارت رویارویی با شبهات روز با ارائه مخدوم دیگر مباحث این دوره را تشکیل می‌دهند.

منبع : تسنیم