کد خبر ۲۷۲۱۹ ۱۲۹۴ بازدید انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
شهردار کلانشهر قم:

استفاده از نیروی‌های بومی اصلی‌ترین برنامه‌ شهرداری قم است‌

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه باید قبل از هر چیزی شناخت دقیق راجع به معضلات قم ایجاد شود، اظهار کرد: در حال حاضر شناخت من از قم ناقص است و باید شناخت درست و کاملی راجع به مشکلات و معضلات و همچنین شرایط قم پیدا کنم.

به گزارش قم نا ، شهردار قم با اشاره به اینکه از چند روز پیش مطالعه بر روی قم و شرایط آن را شروع کرده‌ام، افزود: در هفته آینده ‌جلسه‌ای با مدیران برگزار می‌شود و مباحث مختلف شهری را به همراه همکاران و مدیران شهرداری دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک‌چشم‌انداز 20 ‌ماهه را باید مدنظر قرار دهد، گفت: ما 20 ماه بیشتر فرصت نداریم و باید برای این مدت برنامه زمان‌بندی مشخصی را تنظیم کنیم و برنامه‌هایی که در سطح قم می‌توان در ظرف 20 ماه انجام داد را شناسایی کنیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام هم باید موردتوجه قرار بگیرد، تصریح کرد: مسائل زیست‌محیطی، خدمات شهری و سرمایه‌گذاری و توریسم مذهبی بحث‌هایی است که اگر باز شود در دل آنها ده‌ها پروژه عملیاتی می‌تواند وجود داشته باشد.

شهردار قم در ارتباط با بحث استفاده از نیروهای بومی استان قم خاطرنشان کرد: نخستین برنامه من شناخت درست نیروهای بومی است که کاری است که نیاز به صبر و بردباری دارد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه کسانی که در شهرداری کار کرده و شهر و مشکلات آن را می‌شناسند می‌توانند کمک‌کننده باشند، خاطرنشان کرد: برای اینکه از صفر شروع نکنیم باید از این افراد باتجربه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث خدمات شهری در چند سال گذشته اصفهان موفق عمل کرده است، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی تقریباً مشابه اصفهان و قم و کم‌آبی این دو استان، می‌توان طرح موفقی را که در زمینه فضای سبز در اصفهان اجرا شد و فضای سبز را از 14 متر به 27.5 متر رساند، در قم هم عملی کرد.

وی با اشاره به اینکه 978 پارک محلی در اصفهان وجود دارد، افزود: باید این مسئله در قم هم اعمال شود و با ایجاد آب‌نماها محیط فرح بخشی را برای مردم ایجاد کنیم؛ همدلی و هم‌زبانی که در سطح مسئولان و مردم قم وجود دارد می‌تواند کمک‌کننده و راهگشا باشد.