کد خبر ۲۶۹۸۷ ۹۹۳ بازدید انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
عضو مجلس علمای اروپا :

جلسات منجی شناسی در نروژ برگزار می‌شود

عضو مجلس علمای اروپا ترویج مسئله مهدویت را امری ضروری دانست و افزود: به منظور این اقدام، جلسات منجی شناسی با حضور شیعیان و دیگر ادیان الهی در نروژ برگزار می‌شود.

به گزارش قم نا ، حجت الاسلام و المسلمین محمود جلول در حاشیه برگزاری همایش دکترین مهدویت با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش اظهار داشت: همایش دکترین مهدویت که با موضوع آموزه‌های مهدوی در حال برگزاری است، در جامعه کنونی اثرات بزرگی را به همراه دارد. ما هم اکنون در عصری به سر می‌بریم که به سبب نقشه‌های استکبار جهانی مردم کشورهای زیادی در زیر ظلم و ستم زندگی می‌کنند که این مساله چهره بدی از جوامع اسلامی را منعکس می‌کند.

وی ادامه داد: همایش دکترین مهدویت به دنبال این است که تفکر مهدویت را درمیان مردم نهادینه کرده و آموزه‌های مهدوی را به جهان را معرفی کند، آن مصلح جهانی که مردم دنیا را از ظلم و ستم رها می‌کند و مردم در عصر حکومت ایشان در امنیت کامل زندگی می‌کنند.

عضو مجلس علمای اروپا، ترویج مسأله مهدویت را امری ضروری دانست و افزود: ما باید مساله مهدویت را برای مردم جهان تبیین کرده تا کار امام زمان (عج) را برای ظهور تسهیل کنیم. ما باید به عنوان ممهدین ظهور با فکر و رفتار خودمان، اسلام و بحث مهدویت را به دیگران معرفی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین «محمود جلول» با اشاره به اعتقاد به منجی در دیگر ادیان گفت: ما در نروژ به صورت مستمر جلساتی را با علمای ادیان دیگر مثل مسیحیان برگزار می‌کنیم، یکی از مسائلی که در این جلسات به آن پرداخته شده، بحث منجی است.

وی بیان داشت: اعتقاد به منجی در ادیان دیگر همچون مسیحیت وجود دارد، ما در جلسات با علمای ادیان دیگر به این اتفاق نظر رسیدم که بالاخره در آخرالزمان یک منجی می‌آید و جهان را از ظلم و ستم پاک می‌کند، البته در برخی از جزئیات با هم اختلاف نظر داشتیم.

عضو مجلس علمای اروپا جوانان را اولویت فعالیت تبلیغی در عرصه مهدویت دانست و افزود: ما در نروژ بر روی رسوخ فکر مهدویت در میان جوانان مسلمانان متمرکز شده‌ایم، چون یک جوان مسلمان در نروژ یا در این کشور بدنیا آمده یا در سنین پایین به نروژ مهاجرت کرده است، به همین دلیل اعتقاد به بحث مهدویت برای آن‌ها تا حدی سخت است.

وی تصریح کرد: ما با تبیین مهدویت در میان جوانان به دنبال این هستیم که آن‌ها با ارتباط روحی پیدا کردن با امام زمان (عج) حالت انتظار را داشته باشند و با داشتن امید به امام زمان (عج)، سختی‌ها و مشکلات زندگی را تحمل کنند.

منبع : تسنیم