کد خبر ۲۶۹۱۵ ۱۴۲۷ بازدید انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۵
یازدهمین همایش دکترین مهدویت

کمیسیون تخصصی مهدویت برگزار می‌شود

همزمان با برگزاری یازدهمین همایش دکترین مهدویت، کمیسیون‌های تخصصی آموزه‌های مهدوی برگزار می‌شود.

به گزارش قم نا ، یازدهمین همایش دکترین مهدویت از امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است که پس از آیین افتتاحیه کمیسیون‌های تخصصی برگزار می‌شود.

در نوبت عصر امروز بیان مقالات اندیشمندان داخلی و خارجی با عنوان بازسازی فرهنگ و تمدن انتظار، نقش رسانه در پیشبرد فرهنگ و تمدن زمینه‌ساز، تمایز مبانی مهدوی با تمدن غرب و عوامل بسترزای آن، ابعاد و مؤلفه‌های تمدن ساز ظهور، نقش انتظار در تحقق امت واحده و.... برگزار می‌شود.

همچنین کمیسیون شماره 2 نیز مشترک میان پژوهشگاه بین المللی المصطفی، مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

در این کمیسیون نیز، موضوعاتی چون فرهنگ و تمدن زمینه‌ساز، بازخوانی نقش گفتمان انتظار در مهندسی فرهنگ مقاومت، افق مهدوی و تکوین چشم‌انداز تمدن زمینه‌ساز، آسیب‌های فرهنگی موجود جهان اسلامی و نقش آموزه مهدویت در حال آن‌ها، ویژگی‌های فرهنگی و تمدنی عصر ظهور و نقش الگویی آن در فرهنگ و تمدن زمینه‌ساز و.... نیز موردبررسی قرار می‌گیرد.

یازدهمین همایش دکترین مهدویت طی امروز و فردا در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود که در آن 200 اندیشمند داخلی و خارجی حضور دارند.

منبع : تسنیم