کد خبر ۲۶۶۵۱ ۱۵۲۱ بازدید انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۲
رئیس هیئت دوچرخه سواری استان قم خبر داد

رقابت ۴ بانوی دوچرخه‌سوار قم در مسابقات کوهستان قهرمانی کشور

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان قم از اعزام رکاب زنان قم به دومین مرحله رقابت‌های لیگ کوهستان دوچرخه‌سواری بانوان کشور خبر داد.

به گزارش قم نا ، محمدکاظم حججی اظهار کرد: بانوان رکاب‌زن قم در سال جاری مانند آقایان دوچرخه‌سوار حضور در مسابقات لیگ کوهستان دوچرخه سواری باشگاه‌های کشور را تجربه کرده‌اند و با آمادگی بالا گام به دومین مرحله لیگ باشگاه‌های کوهستان بانوان کشور می‌گذارند.

وی با بیان اینکه سعی در تامین امکانات لازم به منظور تحول در دوچرخه‌سواری قم در بخش بانوان داریم، عنوان کرد: دومین مرحله مسابقات لیگ کوهستان دوچرخه سواری باشگاه‌های بانوان کشور در رشته کراس کانتری از امروز به انجام خواهد رسید.

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان قم با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها در دو رده سنی و به میزبانی شمال کشور، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری این مسابقات در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان به میزبانی شهرستان لاهیجان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به برخی شرایط شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها اشاره کرد و افزود: تیم‌های شرکت‌کننده مکلف به ارائه معرفی‌نامه از باشگاه یا هیئت دوچرخه سواری هر استان هستند که ما نیز برای این منظور اقدامات لازم را برای اعزام تیم بانوان قم انجام داده‌ایم.

حججی بیان کرد: همراه داشتن تعهد نامه محضری والدین رکابزنان شرکت‌کننده برای پذیرش در تمامی رده‌های سنی الزامی است، ضمن اینکه دوچرخه‌سواران باید اصل شناسنامه عکس‌دار، کارت ملی و کارت بیمه ورزشی سال جاری که جزو شرایط لازم و اجباری پذیرش ورزشکار خواهد بود به همراه داشته باشند.

وی به محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان در این مسابقات نیز اشاره کرد و افزود: در رده سنی جوانان متولدین یازدهم دی ماه سال 1375 تا دهم دی ماه سال 1377 و در رده سنی نوجوانان متولدان یازدهم دی ماه سال 1377 تا دهم دی ماه سال 1379 مجاز به شرکت در مسابقات هستند.

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان قم افزود: تیم‌ها موظف به داشتن لباس متحدالشکل تیمی هستند، ضمن اینکه تیم کراس کانتری بزرگسالان شامل چهار نفر رکاب زن و تیم کراس کانتری جوانان شامل سه نفر ورزشکار جوانان و یک ورزشکار نوجوان خواهد بود.

وی با بیان اینکه امتیازات کسب شده تیم‌ها در رده‌های سنی بزرگسالان و جوانان به صورت مجزا محاسبه می‌شوند، عنوان کرد: داشتن تمامی لوازم ایمنی الزامی شده، ضمن اینکه افراد شرکت‌کننده موظف به رعایت قوانین و آئین‌نامه‌های مسابقات uci و فدراسیون دوچرخه‌سواری هستند.

حججی عنوان کرد: دومین مرحله لیگ باشگاه‌های کوهستان بانوان در رشته کراس کانتری رده‌های سنی بزرگسالان و جوانان به میزبانی شهرستان لاهیجان در حالی برگزار خواهد شد مردان رکاب زن قم نیز به زودی باید در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور به میدان بروند و بخت خود را برای کسب عناوین بر‌تر در رقابت با دیگر شرکت‌کنندگان از سایر استان‌ها بیازمایند.

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان قم در پایان به ترکیب تیم اعزامی هیئت قم اشاره کرد و یاد آور شد: این تیم با ترکیب سارا هوشمند، سمیرا رستمی، سمیرا واعظی و آرزو تنباکویی راهی این مسابقات شده، در حالی که هدایت آن را سمیرا واعظی بر عهده دارد.

منبع : فارس