کد خبر ۱۲۶۱۰۵ ۱۳ بازدید انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸

استاندار قم: ورودی‌های شهر قم در شأن حرم اهل‌بیت(ع) نیست

استاندار قم گفت: بارها مطرح شده است که ورودی‌های شهر قم در شان این شهر نیست ولی هنوز به آن توجه نشده است. 8 ورودی به شهر قم داریم که در شان حرم اهل بیت(ع) نیست.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری ظهر امروز در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 348 پروژه شهرداری قم با اعتبار 80 هزار میلیارد ریال که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: از تمام زحماتی که در شورای اسلامی شهر قم و شهرداری قم انجام می‌شود، تقدیر و تشکر داریم.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در استان در هر زمینه‌ای مسائل فرهنگی است، مطرح کرد: متاسفانه تاکنون این موضوع یا اولویت نبوده و یا آن گونه که باید به آن توجه نشده است.

استاندار قم با بیان اینکه این موضوع تکلیفی برای ما اضافه می‌کند، عنوان کرد: بارها مطرح شده است که ورودی‌های شهر قم در شان این شهر نیست ولی هنوز به آن توجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه تمام شهر قم حرم اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: 8 ورودی به شهر قم داریم که در شان حرم اهل بیت(ع) نیست و از همین امروز باید برنامه‌ای برای این ورودی‌ها درنظر گرفته شود.

آقامیری با بیان اینکه در حوزه فرهنگ کارهای بسیاری داریم، تصریح کرد: باید جوانانی در این شهر تربیت شوند که در شان حرم حضرت معصومه(س) باشند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی بسیاری در شهر قم انجام شده است، یادآور شد: باید به همین میزان نیز در عرصه فرهنگ اقداماتی در دستورکار قرار بگیرد.

استاندار قم با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بحث اردوهای راهیان نور است، گفت: متاسفانه تعداد اعزامی‌های استان قم به اردوهای راهیان نور قابل توجه نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم در بافت فرسوده منتظر اقداماتی از سوی شهرداری و شورای شهر هستند، بیان کرد: باید هرچه سریع‌تر طرح و برنامه مشخصی برای بافت فرسوده درنظر گرفته شود.

آقامیری اضافه کرد: در استان قم 330 هزار متر مربع کمبود فضای آموزشی و کلاس درس داریم و شهرداری باید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود به این عرصه نیز ورود داشته باشد.

وی با بیان اینکه قم در مسیر 17 استان کشور قرار دارد، گفت: مسافرانی که از اتوبان قم عبور می‌کنند بافت این محدوده را به تمام شهر تعمیم می‌دهند و این در شان حرم بانوی کرامت نیست.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/