کد خبر ۱۲۵۷۰۲ ۱۱ بازدید انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۵
استاد حوزه علمیه قم:

راه هدایت و نجات داشتن معرفت نسبت به اهل بیت (ع) است

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: بسیاری از انسان‌ها نسبت به اهل بیت (ع) معرفت پیدا نمی‌کنند و بی معرفتی به اولیا خدا بی معرفتی به آنهاست، همانطور راه هدایت و نجات خود همین امر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید صادق میرشفیعی شامگاه دوشنبه در حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: امام زادگان به رسول الله (ص) منتصب هستند و اگر افرادی در کنار آنها به درجاتی نرسیدند، کوتاهی از خودشان بوده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت معصومه (س) زمینه رسیدن به بسیاری از کمالات برای آنها فراهم بود و به چنین درجاتی رسیدند.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: در زیارت حضرت معصومه (س) قبل از اینکه انتصاب حضرت به امام کاظم (ع) یاد شود، در زیارتش آمده که اول دختر رسول الله (ص) است و این نشان دهنده شخصیت والای این بانوی بزرگ اسلام است.

وی افزود: امام کاظم (ع) فرمودند اگر تمامی خوبی‌های عالم تبدیل به یک شخص شود، حضرت معصومه سلام الله علیها خواهد شد و دخترم بهترین خلق زمین از جهت عناصری است.

حجت الاسلام میرشفیعی تصریح کرد: مهمترین شرافت حضرت معصومه (س) این است که دختر رسول الله (ص) است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: از جهت کرامت‌ها، صفات و کمالات دختر رسول الله بودن سرمایه بسیار بزرگی است و ما خدمت حضرت معصومه (س) اول به امر امام رضا (ع) می‌گوییم که السلام علیک یا بنت رسول الله و بنت امیرالمومنین.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: این انتصاب مایه افتخار است، چراکه بانو حضرت معصومه (س) به بهترین زنان یاد شده است و اینها تجلی انوار حضرت حق هستند.

وی یادآور شد: یکی از کلیدها و راه و رمزهای رسیدن به معرفت اهل بیت (ع) این کلمه است که امیرالمومنین علیه السلام فرمود احدی از این امت با رسول الله و اهل بیتش مقایسه نکنید.

حجت السلام میرشفیعی عنوان کرد: کسانی که در این دنیا گرفتار شدند، خود را با اهل بیت (ع) و رسول الله (ص) قیاس می‌کردند و ما نمی‌توانیم چنین انوار مقدس الهی و شجره طیبه را با خود قیاس کنیم.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: این راه قیاس باید مسدود شود، تا راه معرفت باز شود چراکه خدا برای آنها تدارک ویژه‌ای دیده است.

سخنران حرم بانوی کرامت ادامه داد: بسیاری از انسان‌ها نسبت به اهل بیت (ع) معرفت پیدا نمی‌کنند و بی معرفتی به اولیا خدا بی معرفتی به آنهاست، همانطور راه هدایت و نجات خود همین امر است.

وی گفت: رسول الله (ص) به سلمان فارسی فرمودند در امر دنیا به زیر دستی نگاه کن تا خرسند و قانع باشی و در درجات کمال به بالا دستی‌ها و اولیا الهی نکاه کن که چه عظمتی داشتند.

حجت الاسلام میرشفیعی اظهار کرد: رسول الله (ص) فرمودند انبیا و اولیا الهی از نور عظمت خدا آفریده شده‌اند و از روزی که نور آنها آفرین شد خداوند جمعی از فرشتگان را موظف کرد تا از آنها حراست کنند و غذای آنها ذکر و تسبیح خداوند است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: انبیا الهی نیامدند در دنیا چیزی برای خود کسب کنند، آنها آمده‌اند تا دست ما را بگیرند و تمام جن و انس تسبیح را از اولیا الهی یاد گرفتند.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: از عظمت حضرت معصومه (س) و عبدالعظیم حسنی (ع) بی خبر هستیم و یکی از ویژگی‌های عبدالعظیم حسنی این بود که قرآن را استنساق می‌کرد، به تعبیری می‌نوشت و مزد خود را بین فقرا تقسیم می‌کرد.

وی ادامه داد: زمینه شکل گیری شخصیت، مربی است، بنابراین موعظه و پندهای اهل بیت و اولیا الهی بهترین مربی انسان‌ها هستند و به تعبیری اینها نفوس موثری دارند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: عبدالعظیم حسنی (ع) محضر حجت خداوند را درک می‌کرد و ما مردم محروم هستیم ولی متاسفانه این کرامات حضرت معصومه (س) و عبدالعظیم حسنی (ع) ذکر نشده است.

سخنران حرم بانوی کرامت تصریح کرد: تمام این مصیبت‌های عالم برای عدم برخودار از معرفت الهی و اهل بیت است و گرفتاری‌ها بدین جهت نشات می‌گیرند.

حجت الاسلام میرشفیعی خاطرنشان کرد: کیمیای مقدس و محبت اهل بیت علیهم السلام گره از کار انسان‌ها باز می‌کند و باید به اهل بیت متوسل شویم و خود را از ذات قدسی آنان دور نکنیم.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/