کد خبر ۱۲۵۵۶۹ ۴۷ بازدید انتشار : ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۰
آیت الله اعرافی:

قم هویت فراملی و تمدنی دارد/ هوش مصنوعی مغفول نماند

قم- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: قم یک هویت و جایگاه فراملی، حوزوی، معرفتی و تمدنی دارد و این اوامر باید در نسل جدید متجلی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر دوشنبه در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای استان قم اظهار کرد: قم سابقه‌ای دیرینه و تاریخی دارد و طی سالیان متمادی در حوزه‌های مختلف دینی، سیاسی، معرفتی و علمی نقش آفرین بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: قم مامن و مرکز بسیاری از علوم، اندیشه‌ها و انقلاب است و تاکنون بیش از ۱۰۰ مجله علمی در این شهر به چاپ رسیده است.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: قم در طول تاریخ مرکزی برای توسعه و گسترش رویش‌های فکری و معرفتی بوده و از این رو بسیار مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهر قم از جایگاه والایی برخوردار است و این مساله باید بیشتر آگاهی بخشی و شفاف سازی شود تا به خصوص جوانان با آن آشنا شوند ضمن اینکه صدا و سیما رسالت مهمی در تحقق این امر دارد.

امام جمعه قم عنوان کرد: قم یک هویت و جایگاه فراملی، حوزوی، معرفتی و تمدنی دارد و این اوامر باید در نسل جدید متجلی شود.

آیت الله اعرافی اذعان کرد: با توجه به تحولات بشری و فناوری، هوش مصنوعی نباید مغفول بماند و بیش از پیش باید در مراکز علمی و پژوهشی به آن پرداخته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: تهیه نقشه جامعی برای بازنمایی ذخایر حوزه در عرصه‌ها از رسالت‌های صدا وسیما بوده و این امر بسیار اهمیت دارد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/