کد خبر ۱۲۵۳۱۶ ۱۵ بازدید انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

امسال ۳۳ وقف جدید در قم ثبت شد/ آزادی ۳۳ زندانی جرائم غیر عمد

قم- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ وقف جدید در استان قم به ثبت رسیده است و طی این مدت ۳۳ زندانی جرائم غیر عمد از محل موقوفات آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حفظ و حراست از موقوفات از جمله مسائل بسیار مهم و دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: اوقاف و امور خیریه مأموریت دارد تا از موقوفات به صورت جدی حفظ و حراست کند و اگر نیاز باشد از طریق محاکم در این عرصه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا همگان بدانند که این امر از جمله وظایف شرعی و قانونی ماست.

وی با اشاره به اهمیت سنددار کردن موقوفات گفت: در هفته‌های اخیر استان قم به عنوان نخستین استان همه موقوفات آن دارای سند شده، هرچند که برخی از موارد ر محاکم قضائی مسیر خود را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه موقوفات باید از روش‌های مختلف گسترش یابد افزود: در سال جاری ۳۳ وقف جدید در استان قم داشتیم که امیدواریم این روند تا پایان سال جاری ادامه یابد.

وی افزود: در حوزه وقف باید بر توسعه موقوفات و زایش آن توجه داشته باشیم و در عین حال باید نیت واقفان نیز اجرایی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: برخی از موقوفات به صورت عام است که درآمدهای جانبی نیز دارند که از محل آن می‌توان سرمایه‌گذاری انجام داد و موقوفات را توسعه بخشید و در این راستا پروژه‌هایی در دست انجام است که تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام اسکندری با تشریح پروژه‌های اداره کل اوقاف امور خیریه از محل سرمایه‌گذاری موقوفات گفت: بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه امور عمرانی و مسکونی و تجاری و بخشی دیگر نیز در عرصه کشاورزی و انرژی است.

وی بیان کرد: پرورش آبزیان و همچنین احیای باغات در استان قم از جمله مواردی است که می‌تواند به امر زایش موقوفات کمک کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تاکید کرد: بقای متبرکه در استان قم باید دارای فضاهایی مناسب برای استفاده عموم مردم باشد و تلاش می‌شود تا بقاع متبرکه به سمت گردشگری و گذراندن اوقات فراغت حرکت کنند و در این راستا زیبایی سازی و نوسازی بقاع متبرکه از جمله موضوعات دارای اهمیت است.

حجت الاسلام اسکندری بیان کرد: بیش از ۷۰ دوره ویزیت رایگان پزشکان در بقاع متبرکه با همکاری برخی بیمارستان‌ها و همچنین بسیج جامعه پزشکی انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: موقوفاتی نیز در استان قم برای آزادی زندانیان در نظر گرفته شده است که در یک سال گذشته ۳۳ نفر از زندانیان جرایم قلعه عمد با مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند.

وی بیان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان و همچنین توزیع بسته‌های لوازم التحریر در بین دانش آموز نیازمند از جمله اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خون بوده است.

حجت الاسلام اسکندری بیان کرد: در حال حاضر در ۱۴ بقعه متبرکه استان قم سرمایه‌گذاری بر روی پنل‌های خورشیدی انجام شده که این امر با توجه به ناترازی‌های انرژی در کشور موضوع دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: تعداد ۴ بقاع متبرکه و امامزادگان در منطقه فردو با مشارکت خیران و با ۲۰ میلیارد تومان هزینه مورد بهسازی قرار گرفتند و به عنوان قطب گردشگری تبدیل شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: در طی دو سال اخیر مسابقات بخش معارفی قرآن کریم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به صورت کشوری برگزار شده و امسال نیز این مسابقه به صورت بین المللی در قم برگزار خواهد شد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/