کد خبر ۱۲۵۲۹۲ ۱۵ بازدید انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

۳۱۵ هزار دانش‌آموز قمی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

استاندار قم در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان دخترانه زمان زاده شهر قنوات برگزار شد، گفت: روز آغاز سال تحصیلی، روز مبارزه با جهل، نادانی و شیطان است؛ آنچه در مکتب اسلام و قرآن باید بدانیم و یاد بگیریم، در مدارس می‌آموزیم.

سید محمد آقامیری افزود: همان‌طور که خداوند برای ما، رسول مکرم اسلام (ص) را الگو قرار داد و در قرآن نیز فرمود: رسول خدا اسوه حسنه برای مسلمانان است؛ ما نیز در زندگی علاوه بر این‌که باید به مکتب اهل‌بیت (ع) تاسی کنیم و الگو بگیریم، باید شهدا را الگو قرار دهیم.

استاندار قم با بیان این‌که قطعا کسی شهید خواهد شد که شهید زندگی کرده‌است، اضافه کرد: اگر بدانیم که شهدا چگونه زندگی کرده و با مردم تعامل داشتند، قطعا قسمت ما نیز شهادت خواهد شد.

آقامیری  با تاکید بر این‌که باید در سنگر علم و دانش با دشمنان مبارزه کنیم، ادامه داد: زمانی می‌گفتند انسان محور توسعه است، امروز می‌گویند انسان دانا و سالم محور توسعه است؛ یعنی آنچه در دنیا برای توسعه رقم می‌خورد باید با محوریت انسان دانا باشد.

استاندار قم  به دانش‌آموزان توصیه کرد: برای درس خواندن و موفق شدن برنامه‌ریزی داشته باشید؛ در این صورت موفقیت بیشتر خواهد شد و به اهداف خود خواهید رسید.

آقامیری خطاب به دانش‌آموزان، بیان کرد: دعای معلم در حق دانش‌آموز دعایی است که مستجاب شده‌است، پس باید به معلمان احترام بگذاریم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش نیز در این مراسم گفت: دانش‌آموزان با آموزش‌ها، دانش‌ها و مهارت‌هایی که می‌آموزند باید میراث دار خوبی باشند و آینده ایران را بهتر از زمان فعلی بسازند.

حجت‌الاسلام علی لطیفی خطاب به معلمان، دبیران و مسئولان آموزش‌وپرورش در مدارس، افزود: پیامبر اکرم (ص) از میان مردم برانگیخته شد و ناراحتی، نگرانی و سختی مردمش برایش سخت بود؛ مربی و معلم دلسوز کسی است که مشکلات دانش‌آموزش برایش ناگوار است.

او با بیان این‌که پیامبر (ص) حریص بر هدایت مردم بود، اضافه کرد: همه دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت باید با اقتدا بر پیامبر و الگوگیری از ویژگی‌های ایشان، بر دانش‌آموزان پیامبری کنند.

حجت الاسلام لطیفی خطاب به دانش‌آموزان و معلمان نیز بیان کرد: برای رسیدن به هدف‌های بزرگ باید استقامت و پایداری داشت، سختی‌ها را تحمل و اراده را قوی کرد، شهدا و جریان مقاومت این مساله را به‌صورت عینی و ملموس به ما آموختند که هر جا بخواهیم به نتیجه ارزشمند دست یابیم باید اراده را قوی کنیم و استوار باشیم.

حجت الاسلام لطیفی با اشاره به این‌که استمرار استقامت و پایداری مساله‌ای است که همیشه نتیجه می‌دهد، تصریح کرد: هیچ چیزی در جهان بدون تحمل سختی به دست نیامده است، یکی از هدف‌های مدرسه، چشیدن همین سختی‌ها و دشواری‌ها و قوی کردن اراده‌هاست.

او در ابتدای سخنان خود پیام وزیر آموزش‌وپرورش را که به مناسبت بازگشایی مدارس صادر شده بود، قرائت کرد.

امام جمعه شهر قنوات قم نیز با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی خدمات زیاد و ارزشمندی برای همه داشته، گفت: آموزش‌وپرورش و علم‌آموزی رایگان یکی از این برکات است که باید قدردان باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا کرمی پور افزود: این سایه را نظام جمهوری اسلامی بر سر همه مردم گسترانده است، قدردان هستیم و به همین دلیل هر روز برکات نظام برای مردم بیشتر می‌شود.

او با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهر قنوات، اضافه کرد: با توجه به این ویژگی و پایین بودن سرانه آموزشی، نیاز است توجه بیشتری به شهر قنوات شود.

او ادامه داد: در برخی مدارس ظرفیت پر شده و برای ثبت‌نام سایر دانش‌آموزان مدارس با مشکل مواجه شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌کرمی پور تصریح کرد: علی‌رغم این‌که تعداد دانش‌آموزان در شهر قنوات زیاد است، ولی حتی یک اداره آموزش‌وپرورش در این شهر نیست و مردم باید برای کوچک‌ترین کاری به اداره‌های شهر قم مراجعه کنند.

او با اشاره به تاکید قرآن بر علم‌آموزی، به دانش‌آموزان توصیه کرد: علم را فقط به خاطر علم باید آموخت؛ هر کس به امید علم‌آموزی به دنبال علم برود، بین او و انبیا فقط یک درجه فاصله است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم نیز دراین آیین گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی در یک هزار و ۶۳۳ مدرسه این استان برگزار می‌شود که نسبت به سال گذشته ۵۸ نوبت مدرسه اضافه شده‌است.

علیرضا رحیمی افزود: حدود هشت هنرستان و ۱۳ مدرسه تحویل آموزش‌وپرورش شده که یکی از مدارس، استثنایی می‌باشد که در شهر قنوات احداث شده‌است.

او ادامه داد: در همین راستا، ۵۳ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس از قبیل میز و نیمکت خریداری شده و در اختیار مدارس قرار گرفته‌است.

امسال ۳۱۵ هزار دانش‌آموز در سطح استان قم در قالب ۱۱ هزار کلاس درس ساماندهی شدند؛ آموزش و پرورش استان قم نیز حدود ۱۷ هزار پرسنل دارد که برای امر تعلیم و تربیت وارد مدرسه شدند.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/