کد خبر ۱۲۰۳۰۵ ۳۰۳ بازدید انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۱
در گفت‌وگو با قم‌نا مطرح شد:

شورا برای حل مشکلات شهر به دیدار مردم می‌رود

عضو شورای شهر قم با بیان اینکه برگزاری نشست‌های مردمی به صورت محله‌ محور و مسجد محور از جمله برنامه‌های اعضای شورا است، از برگزاری نشست‌های مردمی با عنوان ویژه‌برنامه‌ «به وقت مردم قم» توسط شش تن از اعضای شورای شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، شش تن از اعضای شورای شهر قم شب گذشته با حضور در مسجد محمدیه واقع در محله باجک، به گفت‌وگو با مردم نشستند و از نزدیک مشکلات و درخواست‌های آنان در حوزه مدیریت شهری را مورد بررسی قرار دادند.

در همین خصوص معصومه آمره، عضو شورای شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، با اشاره به حضور شش تن از اعضای شورا در مسجد محمدیه، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های مردمی به صورت محله‌ محور و مسجد محور از جمله برنامه‌های اعضای شورا است و این برنامه قرار است با عنوان ویژه‌برنامه‌ «به وقت مردم قم» به صورت هفتگی برگزار شود.

وی هدف از برگزاری این نشست را دیدار بی‌واسطه با شهروندان، پاسخ به مطالبات آنان و شنیدن ایده‌ها و راهکارها در راستای حل معضلات شهری عنوان کرد و در ادامه افزود: جایگاه مساجد و حسینیه‌ها به عنوان بستری که نهضت انقلاب اسلامی در آن شکل گرفت و امام راحل(ره) نیز از آن به‌عنوان سنگر یاد کردند؛ می‌بایست بار دیگر به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

آمره با بیان اینکه در این نشست‌ها ابتدا مطالبات و مشکلاتی که مردم درباره مسائل شهری از شهرداری و شورا دارند شنیده می‌شود، تصریح کرد: پس از شنیدن مطالبات مردم، مطالبات آنان از طریق اعضای شورا _که نماینده مردم در پارلمان شهری هستند_ پیگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص گزینش محل‌های برگزاری نشست، توضیح داد: از آنجا که امکان حضور در همه مساجد قم وجود ندارد، سعی می‌کنیم مساجد شاخص و جامع شهر را برای گفت‌وگوی بی‌واسطه با شهروندان انتخاب کنیم؛ البته ذکر این نکته ضروری است که پیش از برگزاری نشست، محل و ساعت آن از طریق شبکه‌های اجتماعی محلی اطلاع‌رسانی می‌شود.

آمره در ادامه با تاکید بر اینکه مشارکت شهروندان در امور شهری از جمله ضروریات تعالی یک شهر است، خاطرنشان کرد: در واقع مشارکت شهروندان، زیربنای آبادانی شهر مقدس قم است و حضور مردم قطعاً می‌تواند منجر به پیشرفت هرچه بیشتر شهر شود.

شایان ذکر است آسفالت و بهسازی معابر، نحوه صدور پروانه‌های ساخت‌ و ساز، پیاده‌روسازی و رُفت‌ و روب محل، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ... از جمله مطالبات اهالی محله باجک در دیدار شب گذشته با شش تن اعضای شورای شهر قم بود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/