کد خبر ۸۲۴۷۰ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۴

شهرداری قم مبلغی از وجوه اخذ جریمه های رانندگی دریافت نکرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، علی اصغر جدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم در پاسخ به سوژه مردمی ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «چرا مردم باید هزینه کوتاهی شهرداری را پرداخت کنند؟» اظهار کرد: مطابق ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389 وجوه حاصل از اخذ جریمه های تخلفات رانندگی در سراسر کشور به حساب درآمدی عمومی کشور نزد خزانه دارایی کل واریز می شود.

وی ادامه داد: این مبلغ در درون شهرها به نیروی انتظامی و شهرداری ها و دهیاری ها اختصاص می یابد و در متن قانون نحوه هزینه کرد آن برای خط کشی معابر، تهیه و نصب علائم راهنمایی و رانندگی، احداث پل های عابر پیاده و اصلاح هندسی معابر درج شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: از مبالغ وصولی جریمه های رانندگی مبلغ بسیار ناچیزی (نزدیک به صفر) به شهرداری اختصاص یافته و تقریبا وجهی به شهرداری داده نمی شود که از سال 1394 مکررا از سازمان برنامه بودجه کشور موضوع پیگیری شده و حتی با نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره مکاتبه شده است.

جدی با تاکید بر اینکه تاکنون شهرداری موفق به دریافت اعتبار فوق نشده است، خاطرنشان کرد: ولی با تمهیداتی که در لایحه بودجه سال 1399 سنجیده شده در نظر است از محل سایر درآمدهای شهرداری اعتبار لازم برای تملک و ساخت پارکینگ لحاظ شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com