کد خبر ۸۲۲۷۶ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۳

الگوگیری از اخلاق سیاسی در مکتب شهدا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مومنی شامگاه جمعه در یادواره شهدای منطقه چهارمردان در مسجد چهارمردان با اشاره به جایگاه شهادت اظهار کرد: براساس آیات قرآن کریم، شهید ذره ای حزن، خوف و ترس ندارد و شهدا به دیگران مژده رحمت و فضل الهی را می‌دهند.

وی ادامه داد: کسانی که در مسیر اهل‌بیت(ع) قرار می‌گیرند،  برای این که بتوانند به جایگاه شهید برسند، باید آزمون‌های مختلف را بگذرانند و بتوانند سربلند از این آزمون‌ها بیرون بیایند، شهدا از تعلقات مادی گذشتند و خداوند جایگاه والا را نصیب آن‌ها کرد، خداوند بی جهت به کسی امتیاز نمی‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام علی(ع) از خداوند جایگاه شهدا و ختم حیات خود با شهادت را درخواست می‌کرد.

مومنی مقام شهادت را مقام حسرت و غبطه دانست و تصریح کرد: عده ای به جایگاه شهادت رسیدند و زنده حقیقی شدند، جاماندگان باید به شهدا تاسی کنند و سیره عملی شهدا را الگو قرار بدهند.

وی ادامه داد: اخلاقی سیاسی شهدا باید مدنظر قرار بگیرد، توصیه به ولایت به صورت چشمگیر در وصیت‌نامه‌های شهدا به چشم می‌خورد و حرف شهدا این است که در مسیر ولایت باقی بمانید.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اتحاد نیاز امروز است و تفرقه افکنی خواسته دشمنان است، باید به صورت پرشور در انتخابات شرکت کرد و به افراد دارای صلاحیت رای بدهیم.

مومنی با اشاره به وصیت نامه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ایشان در وصیت نامه خود بیان فرمودند که به دلیل اسلام نمایی برخی از افراد، از آن‌ها تمجید کردند، آن تمجیدها در حالی بود که آن افراد به نظام جمهوری اسلامی وفادار بودند، میزان در هر کس، حال فعلی او است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com