کد خبر ۱۲۵۵۰۸ انتشار : ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۶

برنامه اجرایی برای تعیین تکلیف طرح‌های صنعتی راکد در قم ارائه شد

وحیدآشتیانی گفت: در مرحله اول، ۲۰۰ طرح صنعتی غیر فعال که در مرحله تخصیص زمین و دیوارکشی قرار داشتند و قرارداد‌های آنها برای سال ۱۴۰۰ و قبل از آن منعقد شده بود، در کمیته مطرح و در خصوص آنها تصمیم‌گیری شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به این‌که طرح‌های صنعتی مذکور به تعهدات خود در زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری و اشتغال عمل نکردند، اظهار داشت: ما متعهد به باز گرداندن رونق به طرح‌های صنعتی و همکاری نزدیک با سرمایه‌گذاران هستیم و امیدواریم با ادامه این روند، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در صنعت استان قم باشیم.

آشتیانی همچنین به تقویت روابط با نهاد‌های ذی‌ربط و استفاده از ظرفیت‌های محلی برای توسعه صنایع مختلف تأکید کرد و گفت: با همت و همدلی، به دنبال تحقق چشم‌انداز توسعه پایدار صنعتی در استان قم هستیم و از همه اعضای کمیته پایش، سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی درخواست می‌کنیم که همچنان با ما در ارائه نظرات و پیشنهادات خود همکاری کنند.

گفتنی است حجم قابل توجه جواز‌های تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در صنعت قم نشان دهنده رغبت بالای سرمایه‌گذاران برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این بخش است و از همین منظر باید تاکید کرد که حوزه فعالیت‌های تولیدی در استان طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی می‌کند.

بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحد‌های تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ای را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد.

شهرک‌های صنعتی استان قم به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه درنزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com