کد خبر ۱۲۵۲۶۷ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۰

مشکل اصلی متروی قم تأمین واگن است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "تأمین واگن" تنها مشکل و مانع افتتاح مرحله نخست خط اول متروی قم است، گفت: برای راه‌اندازی مرحله نخست خط اول متروی قم حداقل سه واگن لازم است.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمد منان رئیسی در حاشیه بازدید از متروی قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: متروی قم پروژه‌ای بزرگ است که توسط متخصصان کشورمان در حال احداث است و نشان دهنده ظرفیت بالای جوانان ایرانی در حوزه‌های مختلف از جمله فنی و مهندسی است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت متروی قم افزود: مرحله نخست خط اول متروی قم که 6 کیلومتر طول دارد و با دو ایستگاه مسافری و 4 ایستگاه عبوری اجرایی شده تقریبا تکمیل است و تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها و ایستگاه شهید مطهری می‌آید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "تأمین واگن" تنها مانع افتتاح مرحله نخست خط اول متروی قم است، بیان کرد: برای راه‌اندازی مرحله نخست خط اول متروی قم سه واگن حداقل لازم است که طبق بررسی‌های انجام شده متروی مشهد چندین واگن مازاد در اختیار دارد که از نظر حرکت و تأمین برق به قم شبیه است و می‌شود از آنها استقراض کرد و برای متروی قم استفاده کرد. 

نماینده مردم قم در مجلس گفت: باتوجه به این مسئله رایزنی‌ها و پیگیری‌های مسؤلان مربوطه جهت استقراض این واگن‌ها از مشهد مقدس درحال انجام است تا مرحله نخست خط اول متروی قم راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز برای تأمین واگن برای متروی قم کمک خواهند کرد، افزود: باتوجه به اینکه مرحله نخست خط اول متروی قم تکمیل است، اگر واگن‌های مورد نیاز تأمین شود این خط امکان فعالیت و خدمت به مردم شریف شهر قم را از یک ماه آینده دارد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com