کد خبر ۱۲۳۸۸۴ انتشار : ۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۰
پرس تی‌وی اعلام کرد:

سعید جلیلی در نظرسنجی صداوسیما نیز اول شد

سعید جلیلی از نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، در نظرسنجی صداوسیما نیز در صدر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، در این نظرسنجی که در سایت تلویزیون پرس تی‌وی منتشر شده، سعید جلیلی از نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با ۲۲/۵ درصد در صدر رقابت‌ها ایستاده است.

پس از جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان با اختلاف ۰/۱ درصد (۱۹/۵ و ۱۹/۴) به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم این نظرسنجی قرار گرفته‌اند. سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز با ۲/۷ درصد، علیرضا زاکانی با ۲/۲ درصد و مصطفی پورمحمدی با ۰/۹ درصد در جایگاه‌های بعدی این نظرسنجی هستند.

به نوشته پرس‌ تی‌وی این نظرسنجی در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ خرداد، به‌صورت میدانی و با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال انجام شده است. علاوه بر این، ۰/۷ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که «رای سفید» خواهند انداخت و از هیچ یک از شش نامزد حمایت نمی‌کنند.

همچنین در داده‌های منتشر شده در این نظرسنجی ۲۸/۴ درصد از پاسخ‌دهندگان _که رقم قابل توجهی را شامل می‌شود_  هنوز در مورد انتخاب خود تصمیم نگرفته‌اند. همانطور که اعداد و ارقام نشان می‌دهد، رقابت تنگاتنگی بین سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان وجود دارد و در صورت ادامه این روند، نتایج می‌تواند به کشیده شدن رقابت‌ها به دور دوم منجر شود.

شایان ذکر است در ساعات گذشته برخی طرفداران نامزدها اقدام به دستکاری نتایج نظرسنجی انتخاباتی صداوسیما کرده بودند که به نظر می‌رسد انتشار این نظرسنجی در راستای پایان دادن به این شایعات باشد. پیش از این جلیلی در نظرسنجی ایسپا  با اختلاف ۶/۴ درصدی اول شده بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com