کد خبر ۱۲۳۳۰۲ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳

اهتمام دولت بر رفع مشکلات زیست محیطی دریاچه نمک

رئیس سازمان محیط زیست گفت: اهتمام دولت بر رفع مشکلات زیست محیطی دریاچه نمک، تخصیص حقابه های زیست محیطی استان قم و اقدامات مؤثر دیگر در این حوزه، است.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، علی سلاجقه در بازدید از تالاب حوض سلطان قم گفت: این تالاب به لحاظ زیست محیطی و نقش بسیار مهمی که در کنترل کانونهای گرد و غبار دارد، دارای جایگاه ویژه‌ای در مرکز کشور است. 

وی با اشاره به اهتمام دولت بر رفع مشکلات زیست محیطی دریاچه نمک، تخصیص حقابه‌های زیست محیطی استان قم و اقدامات مؤثر دیگر در این حوزه، گفت: همه دستگاههای اجرایی ذی‌ربط باید بر اساس وظایف و تکالیف ابلاغی در راستای بهبود وضعیت تالاب‌ها اقدام کنند. 

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گردوغبار کشور

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ظرفیت عظیم گردشگری در تالاب حوض سلطان را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: این زیستگاه‌ها متعلق به همه مردم ایران بوده و باید آیین نامه مشخص برای حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست منطقه، تدوین شود.

وی همچنین با حضور در پاسگاه محیط بانی حوض سلطان با جمعی از محیط بانان استان قم دیدار و پس از استماع درخواست ها و مشکلات ایشان، بر رسیدگی به نیازها و بهبود وضعیت معیشتی محیط بانان تأکید کرد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com