کد خبر ۱۲۳۲۶۵ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۵
مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری قم:

۴۰۰ هکتار از اراضی مستعد گردوخاک در قم نهال‌کاری شده است

مدیرکل مدیریت مدیریت ستاد بحران استانداری قم گفت: ۴۰۰ هکتار از اراضی مستعد گرد و خاک در این استان، توسط منابع طبیعی با کمک نیروهای مردمی، بسیج و آموزش‌وپرورش نهال‌کاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن اروجی با اشاره اقدامات انجام شده در راستای بیابان‌زدایی، گفت: در راستای مقابله با پدیده گردوخاک، اقدامات خوبی از جمله نهال‌کاری در اراضی مستعد گرد و غبار در قم انجام شده و همچنین طرح‌های مطالعاتی نیز اجرا شده که امیدبخش است.

وی اضافه کرد: مطالعات زیادی در خصوص مقابله با گردوغبار توسط سازمان محیط زیست انجام شده است و بر اساس آن اقدام و عمل مشخص شده برای دستگاه‌های مربوطه تعریف شده که اقدامات در استان قم هم بر اساس آن پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: در خصوص جلوگیری از گرد و غبار و ریزگردها و حفاظت از محیط زیست استان قم فعالیت‌هایی در استان قم انجام شده است از جمله ۴۰۰ هکتار از اراضی که مستعد گرد و خاک بودند توسط منابع طبیعی با کمک نیروهای مردمی، بسیج و آموزش و پرورش نهال‌کاری شد.

اروجی ادامه داد: همچنین ۴۰۰ هکتار از اراضی مجاور محور گرمسار، توسط بهره‌بردار جاده گرمسار نهال‌کاری شده است.

وی تصریح کرد: در حدود ۲۲ کیلومتر از اراضی هم برای مقابله با گردوغبار کانال ایجاد شده و اجرای یک طرح مطالعاتی هم در حسین‌آباد میش مست انجام شده که آن هم موفقیت‌آمیز بوده است.

وی افزود: در یک سال گذشته برنامه‌های خوبی برای مقابله با ریزگردها رخ داده است که ادامه دارد و اقداماتی که دستگاه‌های مربوطه برای حفاظت از محیط زیست انجام می‌دهند، امیدبخش است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com