کد خبر ۲۸۸۲۰ ۱۳۲۳ بازدید انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم:

600 هزار بار مراجعه به تأمین اجتماعی کاسته شد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم گفت: 97 درصد لیست و پرداخت تأمین اجتماعی سال گذشته به صورت الکترونیکی صورت گرفت که این اقدام موجب شد از 600 هزار بار مراجعه به تامین اجتماعی کاسته شود.

به گزارش قم نا ، سید مجتبی موسوی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی در رکود اقتصادی که اکنون همه ادارات با آن دست به گریبان هستند توانسته روند رو به رشدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در تلاش است خدمات منطقی و بهینه‌ای داشته باشد که اگر کارنامه تامین اجتماعی در دوسال گذشته مورد بررسی قرار بگیرد متوجه می‌شویم که این سازمان در سال 93 نسبت به سال 92 عملکرد مثبتی داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم ادامه داد: رویکرد دولت یازدهم با ارائه خدمات الکترونیک بود که این مسئله در یکسال و نیم گذشته به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت و ماموریت‌های سازمان تامین اجتماعی نیز به سمت ارائه خدمات الکترونیک معطوف شد.

وی تصریح کرد: خدمات سازمان تامین اجتماعی به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود و این شتابی که در خدمات داریم ویژه است به گونه‌ای که 12 نوع خدمت تامین اجتماعی الکترونیکی انجام می‌شود.

موسوی تصریح کرد: مهمترین خدمت ما در سال گذشته ارائه لیست اینترنتی، فیش مشاغل اینترنتی و ‌ابلاغ الکترونیکی بود که در این راستا 97 درصد لیست و پرداخت تامین اجتماعی در حال حاضر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: حرکت این سازمان برای ارائه خدمات الکترونیکی از اردبیهشت ماه سال گذشته آغاز شده و موفقیت‌های خوبی نیز در این زمینه کسب شده است و تامین اجتماعی استان قم در سه مرحله پیشتاز کشور بوده و رتبه اول و دوم را کسب کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با اشاره به مزایای اینترنتی شدن لیست‌های تامین اجتماعی گفت: با اینترنتی شدن 97 درصد لیست‌ها از 600 هزار بار مراجعه به تامین اجتماعی سال گذشته کاسته شد.

وی اضافه کرد: این اقدام بسیار خوبی است که هدف گذاری و محقق شده است به همین دلیل خدمات‌رسانی به سهولت صورت گرفته است.

موسوی ادامه داد: پیش از اینکه خدمات به صورت حضوری صورت می‌گرفت، مبلغ قابل توجهی به کارگزاران بابت این لیست‌ها پرداخت می‌شد ولی اکنون که اینترنتی شده در هر شعبه حدود 15 میلیون تومان صرفه‌جویی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه حدود 52 درصد افرادی که بیمه اشخاص حقیقی و مشاغل آزاد هستند حق بیمه آنان اختیاری است، گفت: اکنون 30 هزار نفر حق بیمه خود را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کنند و تا پایان سال نیز همه برنامه‌ها و خدمات تامین اجتماعی اینترنتی شده و از مراجعه به سازمان تامین اجتماعی کاسته می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم اضافه کرد: با توجه به الکترونیکی شدن پرداخت لیست‌ها، مقرر شد حضور افراد را در شعب برای پرداخت شاهد نباشیم که در این راستا افراد می‌توانند از هر مکانی که دسترسی به اینترنت دارند پرداخت‌های خود را انجام دهند.

وی با اشاره به مشکلات عمده که پیش از اینترنتی شدن لیست‌ها وجود داشت گفت: مشکل عمده‌ای که پیش از این داشتیم باید با اداره پست قرار داد منعقد می‌شد و پست ابلاغ می‌کرد و هزینه بالایی در این زمینه صورت می‌گرفت ولی ابلاغ‌ها به درستی انجام نمی‌شد.

موسوی تاکید کرد: حدود 3 هزار و 200 نفر ابلاغ آنان به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که به همین دلیل 60 درصد بار مراجعه به شعب کاسته شده و ارائه خدمات آسان شده و پرونده‌ها به صورت الکترونیکی محاسبه می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال فیش‌های مستمری بگیران به صورت الکترونیکی پرداخت شود گفت: با این تمهیدات نیاز به بانک رفتن وجود ندارد و همه می‌توانند در منزل یا هر مکانی که به اینترنت دارند از آخرین حقوق و مزایای خود با خبر شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: سازمان در مسیر ارائه خدمات و کاهش هزینه‌ها گام بر می‌دارد که یکی از کارهایی که در این سازمان صورت می‌گیرد صرفه جویی در مصالح است که اصلاح فرآیندها و مهندسی در این راستا صورت می‌گیرد.

منبع : فارس