کد خبر ۲۶۹۴۹ ۱۱۹۹ بازدید انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

انتظار مهدویت باید انتظاری تمدن‌ساز باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تمامی تلاش ما باید بر این باشد که انتظار ما برای مهدویت انتظاری تمدن ساز شود.

به گزارش قم نا ، محمدباقر خرمشاد عصر امروز در نشست علمی راهبردهای تحقق و نیل به تمدن نوین اسلامی و زمینه‌ساز که در یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه در انتظار تمدن مهدوی هستیم، انتظار ما باید انتظاری تمدن‌ساز باشد.

وی ابراز داشت: علاوه بر احادیث و روایاتی که به‌طور نقلی جامعه و تمدن مهدی را توصیف کرده و وعده داده‌اند و ما نیز به‌حکم عقل از جنس آنکه منتظر آن هستیم نوع انتظار را تعیین کرده و عنوان‌گذاری می‌کنیم، توجه به روندهای جهانی نیز مؤید رفتن به سوی چنین تمدنی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: روندهای موجود نشان می‌دهند که بشر پس از قرن‌ها مادی‌گرایی، در حال برگشت به معنویت و اقبال به آن است از سوی دیگر جهان در حال تجربه جانی شده و روند رو به رشد و ترقی علم روندهایی است که نسبت به آن تقریباً اجماع وجود دارد و گفته می‌شود که نظام آینده جهانی نظامی چندقطبی و چند تمدنی خواهد بود.

خرمشاد افزود: روندهای موجود در جهان امروز حکایت از رفتن بشر به سمت نوعی تمدن جهانی علم محور در جستجوی معنویت است و اینجا نیز انتظار از نوع انتظار تمدن ساز است.

منبع : تسنیم