کد خبر ۲۶۹۰۷ ۱۰۹۱ بازدید انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۵
جنگنده‌های سعودی با نقض مقررات بین‌المللی ما را تهدید کردند

جزئیاتی از انتقال کمک به مردم یمن توسط ایرباس۳۱۰ به‌روایت کاپیتان صداقت‌نیا

خلبان هواپیمای امدادرسان ایرانی به یمن گفت: تیم پرواز در این مأموریت خودشان را وقف این کار کرده بودند، هیچ‌کدام از افراد تیم فرصت هیچ فکری جز به سرانجام رساندن این مأموریت نداشتند.

به گزارش قم نا ، کاپیتان بهزاد صداقت‌نیا در حاشیه ‌یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت اظهار داشت: میلیون‌ها نفر به این دنیا آمده‌اند و رفته‌اند و گاهی توفیق خدمت‌رسانی به مردم نصیب آن‌ها شده است، برخی از افراد نیز نه تنها برای مردم اثرگذار نبودند بلکه سبب آزار و اذیت دیگران هم شده‌اند.

وی گفت: باید به‌دنبال این باشیم برای زندگی خود و دیگران اثرگذار باشیم و از وقت خود به بهترین نحو استفاده و در بزنگاه‌های زندگی بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم.

خلبان هواپیمای امدادرسان ایرانی به یمن تصریح کرد: انسان منتظر باید همواره در مسیر طاعت الهی، از خداوند بخواهد تا برای بندگانش اثربخش و مؤثر باشد.

کاپیتان صداقت‌نیا با اشاره به عملیات فرود هواپیمای ایرباس310 در فرودگاه صنعا پایتخت یمن گفت: تیم پرواز در این مأموریت خودشان را وقف این کار کرده بودند،هیچ کدام از افراد تیم، فرصت هیچ فکری جز به سرانجام رساندن این مأموریت نداشتند و از قبل پرواز نیز آمادگی برای شهادت را در خود ایجاد کرده بودند.

وی افزود: وقتی مأموریت به اوج خود رسید، در آن لحظه حس کردم که جنگنده‌های سعودی هر لحظه ممکن است ‌موشکی را به هواپیما بزنند و ما شهادتین خود را جاری کردیم و منتظر بودیم که چه اتفاقی خواهد افتاد، اما به این نتیجه رسیدیم که باید برای رساندن محموله‌های امدادی به مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن هرکاری از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم.

خلبان هواپیمای امدادرسان ایرانی به یمن افزود: هوایپمای ما چارتر هلال احمر و با مجوز صلیب سرخ بود که در این شرایط هیچ‌کس اجازه تهدید هواپیما را نداشت؛ اماجنگنده‌های سعودی با نقض مقررات بین‌المللی به‌صراحت ما را تهدید کردند و می‌خواستند به هر نحو ممکن از نشستن هواپیما در فرودگاه صنعا پایتخت یمن و رساندن کمک‌های امدادی به مردم یمن جلوگیری کنند.

صداقت‌نیا در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: انتظار وقتی برای انجام یک مأموریت خدایی و خداپسندانه باشد، بسیار شیرین و دلچسب است.

وی تصریح کرد: یکی از زمان‌هایی که من در زندگی‌ام حس خوبی نسبت به انتظار داشتم، همین مأموریت بود که هدفمان در واقع رساندن کمک‌های امدادی به هر نحو ممکن به مردم یمن بود.

منبع : تسنیم