کد خبر ۲۶۴۸۸ ۱۰۱۸ بازدید انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش

گردهمایی معلمان مدارس استثنایی در قم برگزار شد

معلمان مدارس آموزش و پرورش استثنایی استان قم طی همایشی با حضور مجید قدمی معاون وزیر آموزش و پرورش گردهم آمدند و به بررسی مسائل و مشکلات خود پرداختند.

به گزارش قم نا ، گردهمایی معلمان مدارس آموزش و پرورش استثنایی استان قم دیشب در باشگاه فرهنگیان اداره‌کل آموزش و پرورش این استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قم اظهار کرد: اگر نگاهی به تاریخ زندگانی برخی از بزرگان دینی داشته باشیم از توجه ویژه این پیشوایان دینی به این قشر جامعه آگاه خواهیم شد در صورتی که گاهی اوقات خانواده‌ها نیز نمی‌توانند این افراد را تحمل کنند.

سیداحمد آقامیری از تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر گسترش بسترهای آموزش دانش‌آموزان استثنایی یاد کرد و با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در اداره‌کل آموزش و پرورش قم افزود: دانش آموزان استثنایی باید مورد توجه مسئولان استانی و ملی قرار گیرند تا بتوانیم حرکت‌های گسترده‌ای برای افزایش رفاه آنها داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز تحقق شعار سال در عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی را یکی از دستورات اولیه مسئولان ملی دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش نیازمند آینده‌نگری است و افرادی که می‌گویند معلمان 24 ساعت تدریس دارند شناخت مناسبی نسبت به این عرصه ندارند.

حمیدرضا دژاکام احساس را یکی از ضلع‌های اصلی مثلث تفکر خواند و مطرح کرد: امیدواریم مسئولان نظام اسلامی نسبت به آموزش و پرورش استثنایی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم دستاوردهای بسیاری در این بخش داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش نیز از حرکت‌های انجام شده در آموزش و پرورش اسثتنایی یاد کرد و متذکر شد: مشکل بیمه و همچنین سرویس ایاب و ذهاب مدارس استثنایی از اول مهر ماه جاری برطرف می‌شود و افرادی که در سازمان فعالیت دارند از قشر فرهنگیان و نیازمند نظرات و مشورت‌های معلمان بخش استثنایی کشور هستند.

مجید قدمی با اشاره به اینکه تربیت نیروهای انسانی در اولویت فعالیت‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفته است، گفت: انسان‌سازی یکی از اهداف مورد نظر سازمان آموزش و پرورش استثنایی است و مدیران بخش‌های مختلف باید در این امر سهیم باشند.

منبع : فارس