کد خبر ۲۵۱۰۵ ۸۸۴ بازدید انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۵
در رشته کوهستان

برترین‌ رکاب‌زنان جوان قم معرفی شدند

نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سواری استان قم در پایان رقابت مدعیان در رده سنی جوانان معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش قم نا ، رقابت‌های دوچرخه‌سواری قهرمانی قم که حکم انتخابی نیز داشت به مدت یک روز با حضور رکابزنان شرکت‌کننده در رشته کوهستان به انجام رسید و بعد از رقابت جذابی که بین دوچرخه‌سواران مدعی برای کسب عناوین برتر انجام شد، برترین‌های خود را شناخت.

این در حالی است که با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در هیئت دوچرخه‌سواری استان قم، رقابت‌های دوچرخه‌سواری قهرمانی قم در 3 رده سنی نوجوانان،‌ جوانان و بزرگسالان پیش‌بینی شده بود و بر اساس برنامه ابتدا مسابقات در رده سنی نوجوانان برگزار شد، در رده سنی جوانان ادامه یافت و سپس مسابقات رده سنی بزرگسالان به انجام خواهد رسید.

با مشخص شدن برنامه برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی استان قم، دوچرخه‌سواران شرکت‌کننده در این دوره از پیکارها در مجموع رقابت جذابی را برگزار کردند و سرانجام نفرات اول تا سوم این  رده سنی مشخص و برای اعزام به رقابت‌های کشوری انتخاب شدند.

این‌بار نیز پیست مفید منطقه شهید زین‌الدین در حاشیه کوه خضر نبی (ع) قم میزبان و پذیرای دوچرخه‌سواران رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شرکت‌کننده در مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کوهستان قم بود و در آن مدعیان برای کسب عناوین اول تا سوم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

هیئت دوچرخه‌سواری قم که به تازگی مسئولیت ریاست آن به محمدکاظم حججی از چهره‌های قدیمی و با سابقه این رشته سپرده شده است، برگزاری رقابت‌های استانی را فرصت بسیار خوبی برای شناخت استعدادهای این رشته ورزشی در نظر گرفته است تا تیمی قوی برای مسابقات کشوری آماده شود.

شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها در حالی به کار خود پایان دادند که با توجه به نتایج به دست آمده از رقابت برگزار شده، در رده سنی جوانان مجتبی رئیس الذاکرین بهترین عملکرد را داشت و با کسب بیشترین امتیاز در رده نخست ایستاد تا قهرمانی مسابقات کوهستان دوچرخه‌سواری قهرمانی استان قم در رشته جذاب کراس‌کانتری را به خود اختصاص دهد.

همچنین در پایان این دوره از پیکارهای دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی استان قم بعد از مجتبی رئیس الذاکرین که در جایگاه نخست ایستاد، محمدحسین شریفی در جایگاه دوم قرار گرفت و صاحب رتبه نایب قهرمانی شد ضمن اینکه محمد آرام موفق به کسب مقام سوم شد.

رقابت‌های رشته کراس‌کانتری کوهستان دوچرخه‌سواری قهرمانی استان قم در حالی برگزار شد و برترین‌های خود را شناخت که بر اساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه‌سواری قرار است مسابقات قهرمانی کشور به انجام برسد و برترین‌های قم به این پیکارها اعزام می‌شوند.

در این رقابت‌ها، دوچرخه سواران رده سنی جوانان در مسافت 10 کیلومتر برای کسب عناوین برتر با یکدیگر به رقابت پرداختند اما مسابقات رده سنی بزرگسالان در مسافت 16 کیلومتر ماده کراس‌کانتری یا استقامت رشته دوچرخه سواری کوهستان برگزار شد. 

منبع : فارس